2011-01-09, 03:19
Medlem
gismas avatar
Tjenare, har ett väldigt skumt problem med min dator. Det började med att jag skulle installera cod black ops. När installationen var klar så går det inte att starta spelet pga att jag inte har den nyaste versionen av DirectX. Jag får då upp en länk till en sida där jag ska kunna ladda hem den senaste versionen, men den länken är död.

Provade då att installera den senaste versionen från den här länken - http://www.microsoft.com/downloads/e...a-9b6652cd92a3

Men det går inte att installera, får upp felmeddelandet - "Ett internt fel uppstod. Informationen om felet finns i filen DXEerror.log och DirectX.log i windows mappen"

Här är loggen från DXEerror

--------------------
[12/25/10 17:44:42] module: dxupdate(Dec 8 2006), file: dxupdate.cpp, line: 189, function: GetDXVersion

Failed API: RegQueryValueEx()
Error: (2) - Det går inte att hitta filen.

Current DirectX may be a older version which does not have the version value in the registry.

--------------------
[12/25/10 17:44:42] module: dxupdate(Dec 8 2006), file: dxupdate.cpp, line: 4718, function: DirectXUpdateGetSetupInformation

GetDXVersion() failed.

--------------------
[12/25/10 17:44:42] module: dsetup32(Dec 8 2006), file: dxupdate.cpp, line: 280, function: CSetup::InstallPlugIn

DirectXUpdateInstallPlugIn() failed.

--------------------
[12/25/10 17:44:42] module: dsetup32(Dec 8 2006), file: setup.cpp, line: 1701, function: CSetup::SetupForDirectX

InstallPlugIn() failed.

--------------------

Så provade att ladda hem redlist skiten istället -http://www.microsoft.com/downloads/en/details.aspx?FamilyID=04ac064b-00d1-474e-b7b1-442d8712d553

Men det funka inte heller, samma felmeddelande som innan.

På systeminformation står det att jag har DirectX 11 installerat.

Eftersom jag köpte black ops på steam så provade jag att installera bad company 2 från skiva, och även installera DirectX med skivan. Installationen går klockrent men när jag ska starta spelet får jag upp samma felmeddelande som jag får på black ops - Du behöver senaste versionen av DirectX .

Har sökt och läst på dom flesta svenska forumen och även engelska forum utan framgång.

Finns det någon smart jävel här på FB som sitter på en lösning?

// Gisma
Citera
2011-01-09, 03:49
Medlem
alexkiings avatar
Skumt problem, har du provat att installera om grafikkorts drivrutinerna eller uppdatera den?
Har aldrig själv haft något liknande problem, hoppas det löser sig.
Citera
2011-01-09, 03:58
Medlem
gismas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alexkiing
Skumt problem, har du provat att installera om grafikkorts drivrutinerna eller uppdatera den?
Har aldrig själv haft något liknande problem, hoppas det löser sig.

Riktigt skum ja

Har dom senaste drivrutinerna..
Citera
2011-01-10, 05:22
Medlem
gismas avatar
Aja orkade inte hålla på något mer så formaterade skiten ist
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto