2011-01-09, 02:18
Medlem
klaskurts avatar
Får inte högre hastighet än 1,1mb på utorrent, det är precis som utorrent skulle vara stryp på något sätt? Tacksam för svar.

Vet ej om den är rättplaseradmen, :S
Citera
2011-01-09, 02:25
Medlem
Vad har du för hastighet?

Om du t.ex. har Glocalnet 24 mb, så betyder det inte att du laddar ner filmer osv i 24 mb/s.
Jag vet egentligen inte hur allt det där funkar, men 1.1 mb/s, som du nu har, är ju faktiskt en ganska bra hastighet vid nedladdning.

Jag sitter på Tele2 8 mb hos både morsan och farsan, och jag ligger alltid runt 800 kb/s, max.
Citera
2011-01-09, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klaskurt
Får inte högre hastighet än 1,1mb på utorrent, det är precis som utorrent skulle vara stryp på något sätt? Tacksam för svar.

Hade det inte varit bra att berätta lite om din internetuppkoppling, ev router, dator + OS etc? Lite svårt för oss att gissa liksom... Men om du bara vill ha ett generellt svar, nej, utorrent är inte strypt på något sätt.

Och dessutom, skriv mbit om du menar megabit och Mb om du menar megabyte. Det är en VISS skillnad.
Citera
2011-01-09, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klaskurt

Suck...

Du får ut 1.1 Megabyte/sekund i utorrent.

Du har 8MegaBITS internetanslutning vilket på goda avstånd ger en nerladdningshastighet av c:a 1.1 Megabyte/s
Citera
2011-01-09, 04:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peggom
Suck...

Du får ut 1.1 Megabyte/sekund i utorrent.

Du har 8MegaBITS internetanslutning vilket på goda avstånd ger en nerladdningshastighet av c:a 1.1 Megabyte/s

sry men du har fel han har antagligen 10mbit
Citera
2011-01-09, 07:37
Medlem
Hur mycket du får i nedladdnings hastighet beror väl på hur många som laddar upp (seedar) filmen?
Så om 10 pers seedar med ca 1 mb var och 20 pers laddar ned den så borde ni ju få dela på 10 mb/s alltså ca 500 kb/s (förutsatt att alla hade så snabbt internet)

Så hur snabbt du laddar ner från uTorrent beror på hur många som seedar.
Om jag förstått det rätt? (rätta mig om jag har fel!)

Sen så ska du väl inte klaga på 1.1 mb/s?
Finns dom som har typ 50 kb/s.
Själv får jag ofta allt mellan 500 kb/s - 6 mb/s beroende på hur populärt det jag tankar är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in