Hej, försöker ta det så kortfattat som möjligt.
I oktober 2009 började jag få problem med båda mina stortånaglar. Har inte klippt mina naglar korta (vilket kan leda till nageltrång) utan vårdcentralen tror att det är nagelbandsinfektion jag fått. Kanske det är mina skor som ställt till det? Läkaren drog bort en bit av båda mina stortånaglar.
Mamma som även är sjuksköterska har hjälpt mig att lägga om mina tår vilket jag är väldigt tacksam över. Men, när naglarna nästan växt ut blev det lika tillbaks. Åkte till läkaren igen men drog istället bort hela nageln. Detta har jag gjort nu 5 gånger utan resultat, alltså infektionen kommer tillbaka när nageln nästan är ut växt.
Nu är det tal om att göra en Königs operation (
http://sv.wikipedia.org/wiki/K%C3%B6nigs_operation) hos en kirurg. Jag känner verkligen att jag vill göra allt för att det ska bli bra nu, men samtidigt är jag skeptiskt eftersom läkaren sa att vid en sådan operation tar man bort en bit av nageln på kanten som sedan aldrig växer ut igen.
Är det någon som är/har varit med om något liknande? Och hur har ni gjort?
Har tvättat och försökt att få det bra med både penicillin och läkarsprit, utan resultat.
Jag är verkligen trött på detta elände.