• 1
  • 2
2002-10-18, 21:01
Awaiting Email Confirmation
Har bara haft dåliga erfarenheter av hammagjort vin. En polares morsa är en gammal a-lagare som en gång bjöd mej på sin häxbrygd baserat på rödbetor .
(Vem faan har hört talas om rödbetsvin ??) Iallafall så smakade "vinet" värre än något annat jag någonsin druckit, smakade som dåligt hemmbränt..........[size=18]men faan vad full man blev[/size]
Citera
2002-10-19, 01:19
Medlem
MEN, jag går till konsum eller coop eller vart som helst och köper: VINAMATS 7 dagars sats, typ 98:- + socker = 20 liter fullt drickbart vin ca 12% på EN VECKA!, har ni tid och lagra så gör det. Då försvinner sötman och det smakar vin igen.
Alltså- 20 l vin på 1 vecka till priset av ca 6 spänn litern!
Man sparar ca 1000:- per sats jmf med bolaget!
Kan det bli bättre?
Förrutom med egna bär som jag håller på med nu.
Och turbojäst har jag aldrig trott på till vin, behöver man vinjäst så kostar en sån påse en 5:a !?
Citera
2002-10-19, 17:39
Medlem
jag skulle bara testa att göra med turbogästen å se hur det smakade.. fast måste tillägga att det va rönnbärsmaken man höll på att spy av!!!
om jag ska göra nått eget te sommarn så blir det såklart vanlig vingäst!
Trötter gör du bara lättvin?
jag har bara gjort starkvin än så länge.. men funderar på att sätta en satts med Falcon Crest Festvin! har hört att det ska smaka som godis =) (alltså nån god söt smak..) å det blir 11-12 % å kostar 269 för en dunk 5 liter druvsaft. som man ska jäsa.... / Reptil
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in