• 1
  • 2
2011-01-08, 22:01
Medlem
rob3rts avatar
Letar lägenhet i Västerås. Jobbar där men bor i Eskilstuna.
Vilka områden är bra och vilka ska man hålla sig undan..
Bostadsrätt eller hyreslägenhet spelar ingen roll..
Har anmält mig hos olika hyresgivare, kollar hemnet med jämna mellanrum..

har hört att det kan ta väldigt lång tid för att få en hyreslägenhet, stämmer det

etta eller tvåa..
någon som ska sälja eller hyra ut?

Allt av intresse, orkar inte pendla mer!!
Citera
2011-01-08, 22:30
Medlem
Micromats avatar
www.hemnet.se är en bra sida för att kolla på lägenheter, finns ganska många i västerås.

områden att undvika:
råby
Vallby
Bäckby
petersberg
bjurhuvda~
Hammarby~
Gryta
Erikslund~
Vetterstorp

Områden att bo i:
Viksäng
Klockartorpet
Haga
malmaberg
centralt
jakobsberg
Skiljebo ~
gideonsberg
Hamre
Talltorp
Skallberget
Rönnby

områden markerade med ~ är tveksamma och ligger på gränsen mellan gott och ont. Rekomenderar haga / gideonsberg, ganska nära till stan därifrån med.
Citera
2011-01-08, 22:46
Medlem
SPID3RM4Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rob3rt
Letar lägenhet i Västerås. Jobbar där men bor i Eskilstuna.
Vilka områden är bra och vilka ska man hålla sig undan..
Bostadsrätt eller hyreslägenhet spelar ingen roll..
Har anmält mig hos olika hyresgivare, kollar hemnet med jämna mellanrum..

har hört att det kan ta väldigt lång tid för att få en hyreslägenhet, stämmer det

etta eller tvåa..
någon som ska sälja eller hyra ut?

Allt av intresse, orkar inte pendla mer!!

Ett tips när de gäller att hyra så ere bara skita i mimer om du inte vart medlem där i sisådär 3 år. Annars e det omöjligt att ens få komma på visning. Man ska ta kontakt med de små föreningarna (alltså ringa!!) exempelvis Ludvigsson, Akelius, Riksbyggen å liknande. Jag ringde ludvigsson, fick visning nästan direkt.

Bra/dåliga områden beror på. De flesta blattarna bor på råby och bäckby.
Bott på skallberget tidigare, inte direkt ett lugnt område. Blåljus varje kväll utanför mig iprincip!
Citera
2011-01-08, 23:16
Medlem
Nothing Specials avatar
Allt väster om tågstationen ska man undvika, har jag hört när det gäller Västerås.
Citera
2011-01-09, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nothing Special
Allt väster om tågstationen ska man undvika, har jag hört när det gäller Västerås.
Fel sida om Svartån brukar jag säga...
Citera
2011-01-10, 16:39
Bannlyst
Hur är Skultuna? Är det ett fint område? Hur ser bostadssituationen ut där?

Står själv i kö för en lägenhet i Västerås, och blev erbjuden en lägenhet i Skultuna redan efter ett par veckor.
Citera
2011-01-10, 21:30
Medlem
Nja, jobbar du i Västerås så kommer du nog snart tycka att Skultuna ligger en bit bort dessvärre. Micromat´s inlägg säger det mesta tycker jag. Jag minns Västerås som en trevlig stad om man höll sig öster om svartån
Citera
2011-01-11, 06:56
Medlem
rob3rts avatar
skultuna ligger lite offside, då kan jag lika gärna fortsätta pendla..
Citera
2012-11-19, 12:25
Medlem
Skogswalds avatar
Som jag har förstått det finns det ingen bostadskö i Västerås. Att stå registrerad på "Bostad Västerås" ger väl inga kötidsmässiga förmåner i och med registreringsdatum, det framgår i alla fall ingenstans på deras webbplats, utan bara att kötid gäller för köp av småtomter och sådant. Vad gäller?
Citera
2012-11-19, 13:56
Medlem
digitizes avatar
Skultuna är fint, ~13km från Västerås, mycket barnfamiljen men man ska helst bo på rätt sida om Ica. Undantaget är blå blocket där bor det bara tattare å ritual mördare
Citera
2012-11-19, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogswald
Som jag har förstått det finns det ingen bostadskö i Västerås. Att stå registrerad på "Bostad Västerås" ger väl inga kötidsmässiga förmåner i och med registreringsdatum, det framgår i alla fall ingenstans på deras webbplats, utan bara att kötid gäller för köp av småtomter och sådant. Vad gäller?

Klart det är kötid. Iallafall för dom största som tex Mimer.
Citera
2012-11-20, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SPID3RM4N
Ett tips när de gäller att hyra så ere bara skita i mimer om du inte vart medlem där i sisådär 3 år. Annars e det omöjligt att ens få komma på visning. Man ska ta kontakt med de små föreningarna (alltså ringa!!) exempelvis Ludvigsson, Akelius, Riksbyggen å liknande. Jag ringde ludvigsson, fick visning nästan direkt.

Bra/dåliga områden beror på. De flesta blattarna bor på råby och bäckby.
Bott på skallberget tidigare, inte direkt ett lugnt område. Blåljus varje kväll utanför mig iprincip!

Stämmer ej angående mimer. Om du har har arbete i Västerås och är inte bosatt i Västerås så kan man få förtur. Detta hände en som var bosatt i Stockholm, fick bra lägenhet omgående.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in