• 2
  • 3
2012-04-18, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adam211
Det finns en metod som funkar för mig i dagsläget. Det är ingen penissträckare utan det är piller som man äter. Naturally huge heter produkten.

Efter 3 veckors användning så har jag märkt att penisen är lite tjockare än vanligt. Jag har ökat 1 cm i längd och 0.5 cm i bredd.

Edit: såg att jag hade fått svar
Citera
2012-08-16, 18:22
Medlem
okipowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandusson
Jag är sexolog och sexualrådgivare och här är mitt svar:

Penisförstoring är ett sätt för oseriösa att tjäna pengar på män med dåligt självförtroende. Svällkropparna är inte att likna med en muskel utan mera med svampvävnad som ”suger åt sig”. Dra i en svamp riktigt hårt och se sedan om den fylls med mer vätska? Dra lite hårdare och den porösa vävnaden börjar brista.

Den produkt som du länkar till hette från början "JES-extender". De fick betala stora skadestånd till män som försört svällkropparna på penis. Såvitt jag kan bedöma produkten rätt via Internet är detta exakt samma sak i något annorlunda förpackning. Hade det funnits en metod som kunnat beläggas vetenskapligt och inte innebar känselbortfall, förstörda svällkroppar, erektionssvikt mm så var så säker att radio, TV, tidningar och alla media skulle rapporterat om den metoden jättemycket. Detta ämne har ju varit på tapeten i 1000-tals år och det har också varit så att män i antikens Grekland som hade lite större penisar önskade mindre, eftersom det ansågs vara "finare". Inte heller detta gick att ordna. Här på Flashback finns killar som utan vidare påstår att de som är omskurna saknar känsel - utan att veta. De omskurna känner inte igen sig alls. Jag är sexualrådgivare till yrket och har träffat 1000-tals killar och män med olika penisproblem. De som jag blivit mest ledsen över att inte kunna erbjuda hjälp som återställer penis i den funktion och form den hade före är de som provat vikter och sträckning på egen hand med olika typer av sk. mirakelkurer. Ingen läkare i Sverige skulle rekommendera att man provar penissträckning på egen hand. Jag vet att en urolog provade kontrollerat på frivilliga studenter, men att an inte nådde några resultat och att ingen orkade gå omkring flera timmar om dagen med penis i sträck, samt att försöksobjekten fick mycket ont. Så vitt jag vet fullföljdes därför aldrig de Svenska försöken. Varför vill man riskera känsel, erektionsförmåga och framtida möjligheter till fortplantning om man har en fungerande penis undrar jag? Ingen känd metod uppfyller några vetenskapliga krav.
Sexualrådgivare och sexolog, Sexualupplysningen

Svar från en av många läkare som fått frågan:
(Josefine Rössberger, läkare och urologdoktorand, som 2009 får frågan av en man med en penis under genomsnittsstorlek - 7cm lång och 6 cm i omkrets - svarar):

”Det finns ett stort antal olika metoder för penisförlängning men tyvärr saknas dock ofta bra vetenskaplig forskning angående såväl säkerhet som effektivitet gällande den typen av behandling. Vissa av behandlingarna kan även ge upphov till bl.a. ärrvävnad med deformitet och permanenta skador på penis och dess funktioner. Penisförstoringar började utföras för snart 20 år sedan men många plastikkirurger tycker dock att riskerna med ingreppet är för stora med tanke på de begränsade slutgiltiga resultaten.

Genom operation kan en förlängning av penis i slakt tillstånd åstadkommas med ca 2-5 cm. Det går dock inte att kirurgiskt få penis längre i erigerat tillstånd annat än med viktreduktion (som givetvis inte fungerar för slanka män). En biverkning som de flesta patienter får räkna med efter en penisförlängning är att penis till följd av att stödligamenten lossats pekar mera neråt vid erektion. I vissa fall blir också styrseln försämrad. Det föreligger också risk för försämrad känsel i penis och nedsatt erektionsförmåga. Den ur sannolikhetssynpunkt största ”biverkan” är dock att patienten är missnöjd med resultatet av sin penisförstoring, i vissa studier är detta fallet i upp till 68%. Jag tror att det bästa man kan göra är att försöka acceptera de förutsättningar man har och göra det bästa möjliga av detta”

(Ur: ”Manlig hälsa”).

En gång i tiden snurrade solen runt jorden, och jorden var platt.
Citera
2012-10-03, 15:11
Medlem
Ja!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zlatan8363
beställningen mottogs förra veckan utan några som helst problem.

Vad har du att säga då?
Citera
2012-10-03, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ja!
Vad har du att säga då?
Det där är till 99% säkerhet ett troll.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera