2025-05-12, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donttouchyummy
Okej va bra!
Skönt att du blir kvar.

Det går ok för mig.
Sååå härligt att höra! Jag hejar på dig! Var rädd om dig mitt i allt.
Jag hoppas väga under 80 på onsdag 🙈...
Citera
2025-05-13, 08:36
Medlem
Citat:
Det är min psykiska hälsa som är på botten så fick bli akut inlagd för att hindra självskada och självmord. Men de ska nog vända. Tar det en dag i taget.

Hankar? Låter inget vidare. Jag förstår att ren kur är inget kul och särskillt inte när man "måste" och behöver tvinga sig själv som du säger till drastiska åtgärder.

Men jag tror vi kan lära om efter kuren för o sen gå vidare till att aldrig mer behöva köra någon kur eller diet utan hitta något som sedan är hållbart i längden. Kuren är bara starten vi kommer komma förbi det sen. Så heja dig! O heja mig! Vi klarar detta! Vi är tuffa och envisa!

Hoppas du kan hålla dig från att väga dig o att du sen får ett fint resultat för ditt slit. Jag har försökt äta så lite som möjligt nu på sjukhuset, vill ha minus på onsdag.

Har satt upp ett mål att gå ner 4 kg i maj. Jag hoppas ja klarar det. 27 maj är det 1 år sedan jag opererades så vill gärna ha den vikten när kirurgen ringer för ett års kontroll. Skall också ta massa blodprover inför det. Vi får se hur de går. Men vi kämpar på nu! Inte ge upp. Vi fixar det

Dålig kost kan vara en bidragande orsak till psykisk ohälsa. Man försöker lyfts fram detta idag men det är svårt att nå fram till de som behöver denna hjälp. När man väl har nått sjukvården så är det ju dock svårt att göra rätt förändringar då man mår dåligt så jag förgår om du inte lyssnar eller orkar förändra saker. Men när du har stunder då saker känns bättre kan du ta hjälp av de som lyckats och på så sätt dra dig ur skiten.
Senast redigerad av JohnWicks 2025-05-13 kl. 08:38.
Citera
2025-05-14, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merliot
Sååå härligt att höra! Jag hejar på dig! Var rädd om dig mitt i allt.
Jag hoppas väga under 80 på onsdag 🙈...
Vad sa vågen idag?
Hoppas du fick det resultat du vill ha. Ja hejjar på dig!

Tack skall försöka klara ut det. Inte lätt.
Citera
2025-05-14, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Dålig kost kan vara en bidragande orsak till psykisk ohälsa. Man försöker lyfts fram detta idag men det är svårt att nå fram till de som behöver denna hjälp. När man väl har nått sjukvården så är det ju dock svårt att göra rätt förändringar då man mår dåligt så jag förgår om du inte lyssnar eller orkar förändra saker. Men när du har stunder då saker känns bättre kan du ta hjälp av de som lyckats och på så sätt dra dig ur skiten.
Vad är bra kost? Vad för något ska man äta för att må psykiskt bättre menar du
Citera
2025-05-14, 16:46
Medlem
Vikter:

26/3: +3kg
2/4: +1kg
10/4: -2kg
17/4: -1 kg
23/4: -1.5kg
30/4: ?
7/5: -1kg
14/5: -1.2
Citera
2025-05-14, 18:43
Medlem
Citat:
Vikter:

14/5: -1.2
Så härligt med minus två veckor i rad!!! Bra!!!
Citera
2025-05-14, 18:45
Medlem
Citat:
Vad sa vågen idag?
Hoppas du fick det resultat du vill ha. Ja hejjar på dig!

Tack skall försöka klara ut det. Inte lätt.
Vägde 80,3 idag.
Nu ska jag börja äta frukost och resten soppor eller färdiga drycker. Men idag har jag gjort lite avsteg.
Citera
2025-05-15, 11:25
Medlem
Citat:
Vägde 80,3 idag.
Nu ska jag börja äta frukost och resten soppor eller färdiga drycker. Men idag har jag gjort lite avsteg.

Grymt! Nästa vecka är du under 80!
Jag tror på dig!
Citera
2025-05-15, 11:26
Medlem
Citat:
Så härligt med minus två veckor i rad!!! Bra!!!

1.8 kg kvar till målet för Maj
Citera
Igår, 02:07
Medlem
Vikter:

14/5: -1.2kg
21/5: -1.9kg

Yes!!! Har kämpat och hållt mig till kuren och det paid off.. nått mitt delmål för Maj nu. Hoppas vikten håller sig samma eller mer ner till 27 maj. Har ju återbesök för operationen då. Från nu till sista juni, är mitt mål minus 4.9 kg... kör på.

Måendet är dock kasst psykiskt, har mycket ångest och svårt att sova. Så att det går bra med vikten är ju en liten tröst.. hoppas dock må bättre snart... Trött på att må skit.

Hur går det för dig?
Citera
Igår, 21:39
Medlem
Precis börjat med VLCD. Har mycket att gå ner men det ska nog gå bra så länge man håller i det och motivationen stannar på topp.
Citera
Igår, 22:33
Medlem
Citat:
Vikter:

14/5: -1.2kg
21/5: -1.9kg

Yes!!! Har kämpat och hållt mig till kuren och det paid off.. nått mitt delmål för Maj nu. Hoppas vikten håller sig samma eller mer ner till 27 maj. Har ju återbesök för operationen då. Från nu till sista juni, är mitt mål minus 4.9 kg... kör på.

Måendet är dock kasst psykiskt, har mycket ångest och svårt att sova. Så att det går bra med vikten är ju en liten tröst.. hoppas dock må bättre snart... Trött på att må skit.

Hur går det för dig?
Sååå härligt att du nått ditt mål!!! Det kan du verkligen vara nöjd med.
Jag hejar på dig att du når ditt nästa mål.
Nu när jag har börjat äta frukost så är jag generellt mer hungrig och misslyckas typ varje dag. Kanske är att jag är väldigt trött med pga min jobbsituation.
Vet inte riktigt hur jag ska ta mig ur det faktiskt.
Har också svårt med sömnen nu fast mer till och från. Tycker det är supersvårt att somna hungrig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in