Jag ställde mig i kö i april 2006 och flyttade in i nuvarande lägenhet på Väster i juni 2011. Fem år för en stor etta i vad jag anser är ett av det bästa lägena (slås egentligen bara av Karhögstorg om man är ute efter centrumnära) om man bortser från centrum får man nog räkna med. Innan jag fick den här fick jag visningar på ett gäng ettor både här ute och på Åldermansgatan och just Karhögstorg.
Just nu försöker jag söka mig vidare till en tvåa med kötid från juni 2011 till nu, dvs med LKF:s regler om dubbel kötid för boende omkring fyra år. Hittills har jag inte fått någon visning och jag har sökt tvåor på Väster och Kobjer, vilket verkar vara de enda områdena med hyror under 5000, om man bortser från Vikingavägen men där vägrar jag bo.
Jag rekommenderar alla unga att utnyttja de nya boköreglerna och ställa sig i kö redan som 16-åringar. På det sättet kan man få ett förstahandskontrakt i hyfsat område redan som 20-åring. Som ung och icke-studerande är det i övrigt nästan omöjligt att få ett förstahandskontrakt i den här staden.
Citat:
Ursprungligen postat av
elegantmachine
Vi har stått i kö sedan januari 2008, och ska på visning gällande en lägenhet på väster. Man tycker att det inte borde vara några problem att få en lya utanför centrum med så många köpoäng, men det verkar ju inte bättre
Nu gäller det att inte vara kräsen. Dock åker Linero, Nöbbe, Dalby och Revinge fetbort!
Fick du lägenheten? Storlek?