Citat:
Om du står först i kön och därmed blir först erbjuden kontraktet kontaktar de dig inom någon (var)dag från att tiden att tacka ja eller nej gått ut. Det händer dock rätt ofta att den personen tackar nej så det behöver inte vara kört direkt utan det kan ta några dagar. Båda lägenheterna jag har fått har jag fått som tredje person i kön.
De kontaktar dig via telefon, men jag minns inte om de har skyddat nummer eller ej. Se alltså till att svara oavsett vad det är för nummer. De försöker dock flera gånger innan de går vidare till nästa, men vet inte hur många gånger. Troligen inte i all evighet men åtminstone i några dagar. Ser du någon som ringt från ett nummer som börjar på 046-35 är det troligen LKF.
Är du inte aktuell får du inte veta det förrän flera veckor senare när processen är klar och kontrakt är skrivet, då det uppdateras på hemsidan att du inte fick lägenheten i fråga. Du får inget direkt besked utan det framgår bara av objektsbeskrivningen att du inte fick lägenheten. Om du undrar kan du alltid ringa och få rakt besked.
De kontaktar dig via telefon, men jag minns inte om de har skyddat nummer eller ej. Se alltså till att svara oavsett vad det är för nummer. De försöker dock flera gånger innan de går vidare till nästa, men vet inte hur många gånger. Troligen inte i all evighet men åtminstone i några dagar. Ser du någon som ringt från ett nummer som börjar på 046-35 är det troligen LKF.
Är du inte aktuell får du inte veta det förrän flera veckor senare när processen är klar och kontrakt är skrivet, då det uppdateras på hemsidan att du inte fick lägenheten i fråga. Du får inget direkt besked utan det framgår bara av objektsbeskrivningen att du inte fick lägenheten. Om du undrar kan du alltid ringa och få rakt besked.
Tack så mycket för ditt svar! Tiden gick som sagt ut i fredags (2/10) och jag har i skrivande stund 1271 poäng, det gäller en lgh utanför Lunds stadsgränser. Är mina chanser goda tror du? Om jag inte hör något under morgondagen och fredag, är det läge att sluta hoppas då? Det står under objektet att dem kontaktar den som är aktuell för kontrakt inom 14 dagar, så om någon redan blivit kontaktad och tackat ja så bör dem ju uppdatera på sidan redan nu känner jag... Så att inte resterande går och hoppas i 1,5 vecka till.
Hörde om en som fick ett brev hem 14 dagar efter att svarstiden gått ut om att han hade fått lgh. Men känns konstigt att dem skulle skicka ett brev...
Hur lång tid tog det innan dem kontaktade dig?