2020-11-22, 20:20
Medlem
kristofferGs avatar
Hej! Har stått i kö och har runt 2900 poäng. Hur långt kan det räcka för en lägenhet mitt i centrum?
Citera
2020-11-22, 20:21
Medlem
kristofferGs avatar
Och när fan ska de börja med visningar igen?
Citera
2021-05-12, 11:46
Medlem
Tjena

Två frågor.

Dels den vanliga:
Vad räcker mina 4260 poäng till?

Dels en annan:
Är LFK hårda med inkomst och whatnot eller tittar de på poängen och iaf. halvignorerar annat?

Om inte, kan jag använda soc + poäng?
Citera
2021-07-10, 17:07
Bannlyst
Vad dina poäng räcker till handlar ju om vem mer som söker. Jag hade ca 1300 poäng (ca 3.5 år).

Men med ditt antal så borde du ju kunna få vad du vill med lite flyt.

Fick precis läget jag ville ha i centrum hyffsat nybyggt med alla bekvämligheter i lägenheten och högt upp.

Självklart är LKF noga med att den som flyttar in har en inkomst som räcker och/eller någon annan som betalar kostnaderna. Har man anmärkningar kan man få problem. Jag fick min pga personen före mig i kön hade någon typ av anmärkning eller annat ekonomiskt problem.

Förstår inte vad du menar med att använda soc + poäng. Lkf har en hel del lägenheter som soc eller andra myndigheter hyr så då blir man väll anvisad ett boende av soc eller vem som nu tar hand om en.
Senast redigerad av caboom89 2021-07-10 kl. 17:10.
Citera
2021-10-27, 20:14
Medlem
UlfGullivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kristofferG
Hej! Har stått i kö och har runt 2900 poäng. Hur långt kan det räcka för en lägenhet mitt i centrum?

Centrum i verklig bemärkelse, inte en chans, troligtvis behöver du dubbla poäng mot vad du har just nu.
Senast redigerad av UlfGulliver 2021-10-27 kl. 20:32.
Citera
2021-10-27, 20:31
Medlem
UlfGullivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chepo
Tjena

Två frågor.

Dels den vanliga:
Vad räcker mina 4260 poäng till?

Dels en annan:
Är LFK hårda med inkomst och whatnot eller tittar de på poängen och iaf. halvignorerar annat?

Om inte, kan jag använda soc + poäng?

De är hårda, men exakt hur hårda de är får du bara veta av att fråga dem, min erfarenhet är att de alltid svarar på mail. Gissningsvis tänker de utifrån hur den typiska medborgaren spenderar sina pengar och sätter upp en modell på att inkomsten måste vara någonstans mellan 2-3 gånger hyran. Att ha ett undansparat kapital är dessvärre inget du kan använda för att förhandla om kontrakt.
Citera
2021-11-03, 21:04
Medlem
VelvetThornss avatar
Stod i kö sedan 2010 och lyckades till slut få tag på ett radhus i ett av samhällena utanför Lund, men endast för att personen ovanför mig tackade nej. Hade köplats 2-4 på allt som jag satte upp mig på, även sunkiga treor/fyror med kassa förbindelser in till sta'n. De stackare som började köa för några år sen kan ju bara glömma att hitta något vettigt inom pendlingsavstånd.
Citera
2022-07-20, 11:00
Medlem
Kan uppdatera lite. Fick i vintras en mycket attraktiv 2:a på bästa läge i centrum.

Det krävdes 7500p. Tvåan i kön låg inte långt efter i poäng heller.

Att jag satt på 7500p beror på att LKF ger dubbla köpoäng till sina befintliga hyresgäster.
Citera
2022-07-21, 08:39
Medlem
Gammalhiphopares avatar
Vilka är det bästa bostadsområdena som stan som LKF har lägenheter i?
Citera
2022-07-23, 06:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gammalhiphopare
Vilka är det bästa bostadsområdena som stan som LKF har lägenheter i?

Finns LKF lägenheter i alla stadsdelar. Vilket som är bäst är väl ganska subjektivt. Personligen hade jag undvikit Linero och vissa delar av Norra Fäladen. Sen gillar jag väster och centrum. Men subjektivt som sagt.
Citera
2024-10-17, 05:20
Medlem
Bumpar tråden.

Varit på visning på en helt nybyggd tvåa i södra Lund. Är Lundabo och har stått i kö i snart åtta år, har 2837 poäng i skrivande stund. I mejlet stod det att jag är näst högst upp på poängskalan, så chansen är god.
Citera
2025-08-31, 02:02
Medlem
Hur funkar inkomst på LKF? Sambon och jag är sugna på att söka en lägenhet som vi tror att vi kan ha poäng till. Bägge två är dock på gränsen för att klara 1,5 gånger hyran individuellt, men tillsammans klarar vi det utan problem. Ska den som söker skriva bådas inkomster och sedan när LKF hör av sig för underlag berättar man att inkomsten är fördelad på två personer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in