• 1
  • 2
2011-01-08, 18:29
Medlem
Hej, nu är det så att jag glömt bort lösenordet, till min dator windows vista och jag har bara 1 användare,
har provat logga in med felsäkert-läge, men man måste fortfarande slå in lösenordet för att komma in,
jag har provat operah hack och några till som jag inte kommer ihåg vad dom heter, men dom funka inte heller, så jag undrar om det går att öppna cmd på nått sätt utan att behöva logga in på datorn, för det är lätt att ändra lösenordet därifrån. Snälla hjälp mig igenom detta Tack!
Citera
2011-01-08, 18:32
Medlem
kimdah2002s avatar
Logga in som administratör och ändra ditt lösen till något du kommer ihåg...
Citera
2011-01-08, 18:33
Medlem
BenAsslicks avatar
Vad du behöver göra är att kunna läsa "SAM"-filen (där login-info lagras), det kan du göra genom att använda en linux live-cd, finns massor utav guides på internet, tex denna :

http://www.howtogeek.com/howto/14369...buntu-live-cd/
Citera
2011-01-08, 18:38
Medlem
Charles.Bronsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Logga in som administratör och ändra ditt lösen till något du kommer ihåg...
men läs
Citera
2011-01-08, 18:47
Medlem
Charles.Bronsons avatar
har du testat detta också.? leta fram en fil som heter CD 100628.zip 4mb
bränn ner ISO filen och kör den,sen borde funka bra..

http://pogostick.net/~pnh/ntpasswd/
Citera
2011-01-08, 18:50
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charles.Bronson
men läs
Det var det jag gjorde, han skrev att han hade 1 användare. Administratörskontot skapas automatiskt och det är bara att logga in på det ifall han glömt användarens konto
Citera
2011-01-08, 18:54
Medlem
jag kan inte logga in som administratör har bara 1 användare och jag kan ju inte lösenordet på den och har fortfarande bara 1 användare när jag går in på felsäkert läge :/ up a jag har testat de där fast jag fatta dock inte så mycket av de
Citera
2011-01-08, 18:55
Medlem
Charles.Bronsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Det var det jag gjorde, han skrev att han hade 1 användare. Administratörskontot skapas automatiskt och det är bara att logga in på det ifall han glömt användarens konto
ja okey då,men datorn frågar efter lösenord så då borde det att gå med felsäkert läge och gå den vägen om ett konto bara och ta bort eller ändra.får ursäkta mig.
Citera
2011-01-08, 19:06
Medlem
Charles.Bronsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bloodydrain
jag kan inte logga in som administratör har bara 1 användare och jag kan ju inte lösenordet på den och har fortfarande bara 1 användare när jag går in på felsäkert läge :/ up a jag har testat de där fast jag fatta dock inte så mycket av de
testa igen med felsäkert läge F8 intryck när du startar,gå sen om du kan till kontrollpanelen>användarkontot>klicka på den ända kontot du har där,sen får du alternativ ta bort lösen ord eller ändra,eller har du varit där och det fortfarande när du klickar där,frågar efter lösenord.?
då måste du bränna den filen som jag skickade .
Citera
2011-01-08, 19:12
Medlem
den frågar fortfarande efter lösenord när jag är i felsäkert läge, aa jag har brännt den till en skiva, bara det att jag inte fattar hur jag ska göra när jag e inne i skiten, ser ut o vara rätt komplicerat haru nån guide?
Citera
2011-01-08, 19:15
Medlem
Vem har du snott datorn av?

Sätt dig i ett hörn och försök minnas lösenordet.
Citera
2011-01-08, 19:25
Medlem
jag har försökt komma på det i ungefär 3 dagar nu, jag kommer inte på det, men det borde finnas ett sätt att få reda på lösenordet/ta bort det, utan att formatera den, för jag har massa viktiga saker på den.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in