2011-01-08, 17:58
Medlem
P flertalet PC finns mapparna "Mina dokument" och "Mina bilder" med vid leveransen. P min har pltsligt "Mina bilder" frsvunnit. Hur nyskapar man den mappen och placerar den p det bl fltet, som kommer upp, nr man klickar p "start"?
Citera
2011-01-08, 18:07
Medlem
EmoExias avatar
Vet inte om den hamnar p "start" nr du gr detta, men fr att den skall komma fram i "anvndare" gr du shr iaf:

Start - Den hr datorn - Lokal Disk (C: ) - Anvndare - *din anvndare* - sen skapar du "Mina Bilder" mappen hr.

D hamnar den iaf hos alla anvndare, vet dock inte om det gller start. Annars kan du bara dra den drifrn till start s ligger den dr

*edit* ndrade (C: ) s det inte blev en smiley */edit*
Citera
2011-01-08, 18:42
Medlem
Det gr inte att lgga in ngra bilder lngre i filmappen "Mina bilder". Hur tar jag bort den gamla innan jag nyskapar den?
Citera
2011-01-08, 20:00
Hger klicka p start menyn och vlj egenskaper (properties), sedan klicka p "start menu" tab, och klicka sedan p customize s kan du klicka i mina bilder igen(och ven ta bort mina filmer eller mina document om du s vill):
Citera
2011-01-08, 20:12
Medlem
Men var hittar jag "customize"? "Mina bilder" har frsvunnit men jag behver nyskapa filen?
Citera
2011-01-08, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmoExia
Vet inte om den hamnar p "start" nr du gr detta, men fr att den skall komma fram i "anvndare" gr du shr iaf:

Start - Den hr datorn - Lokal Disk (C: ) - Anvndare - *din anvndare* - sen skapar du "Mina Bilder" mappen hr.

D hamnar den iaf hos alla anvndare, vet dock inte om det gller start. Annars kan du bara dra den drifrn till start s ligger den dr

*edit* ndrade (C: ) s det inte blev en smiley */edit*

Nej, det r omjligt att placera en nyskapad mapp "Mina bilder" p Startmenyn. Mste finnas ngot knep.
Citera
2011-01-10, 18:59
Citat:
Ursprungligen postat av menelik
Men var hittar jag "customize"? "Mina bilder" har frsvunnit men jag behver nyskapa filen?

du behver inte skapa en ny "Mina bilder"
Hger kicka bara p start menyn och vlj Propeties, sen "start menu" taben(fliken), och sedan finns cusomize dr under.

http://windows.microsoft.com/en-US/w...the-Start-menu
" To customize the right pane of the Start menu

You can add or remove items, such as Computer, Control Panel, and Pictures, that appear on the right side of the Start menu. You can also change some items so that they appear as links or menus.

1.

Open Taskbar and Start Menu Properties by clicking the Start button Picture of the Start button, clicking Control Panel, clicking Appearance and Personalization, and then clicking Taskbar and Start Menu.
2.

Click the Start Menu tab, and then click Customize.
3.

In the Customize Start Menu dialog box, select the options in the list that you want, and then click OK."

taget frn sidan ovan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in