2011-01-08, 17:34
Medlem
flaggantopps avatar
Har lite problem med hårddisken eftersom den inte kommer upp när man klickar på computer. Dock så lyser den blå lampan vilket menas med att hårddisken har ström.

Den funkade inte heller på den andra datan jag testade på.

Nu ska jag manuellt tilldela en enhetsbeteckning till Iomega hårddisk.
Jag Klicka på plustecknet (+) tecknet bredvid Lagring

3. Klicka på Diskhantering.

4. Högerklicka på ikonen för Iomega-hårddisk och klicka på Ändra enhetsbeteckning och sökvägar.
När ja klickar på ikonen kommer det bara fram help. Så de enda jag kan klicka på är help och så löser man inte problemet.

Hur får jag fram Ändra enhetsbeteckning och sökvägar?

Jag tror att problemet är att datorn inte vet att det är en hårddisk och problemet måste uppstått imorse när jag av misstag drog ut hårddiskens usb sladd utan att ha klickat saftey remove.

Tacksam för hjälp!
Citera
2011-01-08, 17:42
Medlem
flaggantopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaggantopp
Har lite problem med hårddisken eftersom den inte kommer upp när man klickar på computer. Dock så lyser den blå lampan vilket menas med att hårddisken har ström.

Den funkade inte heller på den andra datan jag testade på.

Nu ska jag manuellt tilldela en enhetsbeteckning till Iomega hårddisk.
Jag Klicka på plustecknet (+) tecknet bredvid Lagring

3. Klicka på Diskhantering.

4. Högerklicka på ikonen för Iomega-hårddisk och klicka på Ändra enhetsbeteckning och sökvägar.
När ja klickar på ikonen kommer det bara fram help. Så de enda jag kan klicka på är help och så löser man inte problemet.

Hur får jag fram Ändra enhetsbeteckning och sökvägar?

Jag tror att problemet är att datorn inte vet att det är en hårddisk och problemet måste uppstått imorse när jag av misstag drog ut hårddiskens usb sladd utan att ha klickat saftey remove.

Tacksam för hjälp!

Problemet är Ändra enhetsbeteckning och sökvägar men kommer bara till help och inga andra alt.
Eller att hårddisken inte ens syns i när jag högerklickar på computer och väljer manage.
SÅ hur får man den att stå med där;(
Senast redigerad av flaggantopp 2011-01-08 kl. 17:46.
Citera
2011-01-08, 19:52
Medlem
Ja!s avatar
Kanske en dum fråga, men har du prövat att starta om datorn?
Citera
2011-01-08, 20:04
Medlem
flaggantopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ja!
Kanske en dum fråga, men har du prövat att starta om datorn?
för många gånger men problemet är att få fram iconen att det finns en hårddisk och det funkar inte!
Citera
2011-01-08, 20:42
Medlem
Ja!s avatar
*
Senast redigerad av Ja! 2011-01-08 kl. 20:44. Anledning: ta bort
Citera
2011-01-08, 20:45
Medlem
flaggantopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ja!
*
ja men problemet är att hårddisken inte ens kommer fram i computer management fast den är inkopplad och har ström i sig. Ja den blå lapman lyser som tyder på att den är på, as jobbigt.
Citera
2011-01-08, 23:39
Medlem
flaggantopps avatar
När ja satte in hårddisk i andra datorn fungerade den inte heller och inte funkade den i den andra datorn -.- Inget kommer fram när man sätter in den, va e problemet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in