2011-01-08, 18:43
Medlem
klimaxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big B
Jag vet inte någon annan laptop som har en trackpad som tillåter mig att:

...

-Kopiera markerad text med tre fingrar neråt, klistra in med 3 fingrar uppåt

Hittar inte så man kan ställa in den inställningen i Systeminställningar? Hur? Just nu kommer jag bara till botten/toppen av sidan när jag drar nedåt/uppåt med tre fingrar trots att jag har text markerad.
Citera
2011-01-08, 18:45
Medlem
towbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bejs
Med min laptop kan jag:

-Scrolla genom att dra ett finger längs kanten på plattan.

-Högerklicka genom att trycka på den högra knappen under plattan.

-Byta program med hjälp utav att sätta min vänstra tumme på alt och toucha tab med vänstra lillfingret.

-Visa skrivbordet på samma sätt som föregående punkt.

-Gå fram och tillbaka i webläsaren genom att trycka på fram- och tillbakaknapparna.

-Kopiera markerad text genom att låta vänster lillfinger vila på ctrl och trycka lätt på c för att kopiera, sen v för att klistra in.

Dessutom kan jag köra exe-filer på min dator.
Vilken humor.
Citera
2011-01-08, 18:46
Medlem
Citat:
Oj då :O, är din dator handikappad?
Det jag ville säga var att en trackpad inte används föra att det är smidigare på något sätt. Det används för att det ser coolare ut i vissas ögon.
Citera
2011-01-08, 18:48
Medlem
towbs avatar
Citat:
Hur fungerar magic mousen? Funderar på att skaffa en till iMacen på jobbet men kollegorna tycker inte det, då den enligt dem är obehaglig att använda under längre perioder.
Jag tycker den fungerar riktigt bra. Det tog kanske en eller två dagar att lära sig att tycka om den och kanske några dagar till innan allt satt. Jag tycker den är skön och jag använder magic mouse hela dagarna
Citera
2011-01-08, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klimaxx
Hittar inte så man kan ställa in den inställningen i Systeminställningar? Hur? Just nu kommer jag bara till botten/toppen av sidan när jag drar nedåt/uppåt med tre fingrar trots att jag har text markerad.
Du måste ladda ner ett tredjepartsprogram

http://blog.boastr.net/?page_id=1722

Programmet tillåter dig att binda vilka "swipes" som helst till olika knappkombinationer, riktigt smidigt.
Citera
2011-01-08, 18:53
Medlem
Citat:
Det jag ville säga var att en trackpad inte används föra att det är smidigare på något sätt. Det används för att det ser coolare ut i vissas ögon.
Jag kanske vill vara cool?
Citera
2011-01-08, 19:01
Medlem
towbs avatar
Styrplattan i macbook pro är funktionell och smidig. Säger man emot det så har man stoppat upp handen i arslet och satt sig ner
Citera
2011-01-08, 19:01
Medlem
mr.banans avatar
Citat:
hahaha är du allvarlig? :b

Om du nu är allvarlig så måste du vara en riktig mac-hatare.

OnT: Vilken storlek har du på skärmen Big B?
Jag tycker att trackpaden är sjukt mycket smidigare än andra trackpads, men jag föredrar ändå mus. Jag tycker att det går så långsamt med trackpad.

edit: Ojdå, kollade inte rubriken på ämnet. Jag använder en iMac, ingen macbook!
Senast redigerad av mr.banan 2011-01-08 kl. 19:09.
Citera
2011-01-08, 19:02
Medlem
Tyyps avatar
Enda gången jag använder musen är när jag lirar nå spel som kräver det.
Citera
2011-01-08, 19:07
Medlem
Nus avatar
Citat:
Hur fungerar magic mousen? Funderar på att skaffa en till iMacen på jobbet men kollegorna tycker inte det, då den enligt dem är obehaglig att använda under längre perioder.

Den är ju väldigt speciell jämfört med en vanlig datormus speciellt hur man greppar om den. Man behöver inte göra lika stora rörelser och den är mer ergonomisk. Jag använder en vanlig datormus när jag retuscherar men annars är magic mouse givet om man kör på iMac. Köp den, testa i en månad annars sälj den bara.

Trackpaden på Mac är grym men absolut inte orgnial man får öka hastigheten, man måste kunna jobba effektivt : )
Citera
2011-01-08, 19:09
Medlem
Zaciis avatar
Kör MacBook Pro, och enda gången jag föredrar mus är vid redigering av bilder i Photoshop och spel, typ WoW. Fast jag har börjat undvika musen mer och mer vid arbete i Photoshop på senare tiden nu när jag tänker efter.
Har en Magic Mouse men är inte riktigt nöjd med den. Scrollar lite hur den själv känner för, eller så är den för känslig för mina händer. Speciellt när man är inne på t.ex. Google Maps så kan man bli riktigt irriterad på den. Då är man glad man har en trackpad rakt framför näsan.
Citera
2011-01-08, 19:12
Medlem
thejs avatar
Håller med flera i tråden, trackpaden är en fröjd att ha och göra med, till skillnad från flertalet andra maskiner, där det bara är krångligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in