• 1
  • 2
2011-01-08, 16:36
Medlem
Efter drygt ett med min Macbook Pro så har jag blivit frälst. Någonting som jag tycker om extra mycket är den fantastiska trackpaden, jag som alltid hatat trackpads och föredragit mus har nu helt ändrat uppfattning, jag har gjort mig av med musen helt.

Så frågan är, hur många av er har slutat använda musen sen ni införskaffa en macbook?
Citera
2011-01-08, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Big B
Efter drygt ett med min Macbook Pro så har jag blivit frälst. Någonting som jag tycker om extra mycket är den fantastiska trackpaden, jag som alltid hatat trackpads och föredragit mus har nu helt ändrat uppfattning, jag har gjort mig av med musen helt.

Så frågan är, hur många av er har slutat använda musen sen ni införskaffa en macbook?
hatade också trackpad innan jag prövade den på macen. Hade en dell förut som var riktigt hemsk. Seg att dra fingret över och så skulle man ner till knappen. Använder aldrig mus till min mac, dock till pc där jag kör spel. Apple vet hur man gör riktigt bra trackpads av kvalitet.
Citera
2011-01-08, 16:58
Medlem
Intressant fråga
Jag kan ju bara säga att jag började använda mus när jag Köpte min MacBook
Kanske är jättestor skillnad mellan plattorna i macBook och Pro det vet jag inte, men min är så svår och jobbig så jag använder den bara på resandefot där det inte finns plats för min pyttelilla usb mus som jag har som backup.
Citera
2011-01-08, 17:23
Medlem
Förstår inte varför andra datortillverkare som Dell inte också har börjat med multitouch-trackpads, har Apple patent på det?
Citera
2011-01-08, 17:29
Medlem
Trackpaden är underbar, men kör i stort sett alltid med en Magic Mouse och datorn kopplad till cinema display.
Citera
2011-01-08, 17:46
Medlem
Använder endast musen när jag ritar I PS eller Catia. Men annars så känns det onödigt att använda mus till en macbook.
Citera
2011-01-08, 17:47
Medlem
Citat:
Förstår inte varför andra datortillverkare som Dell inte också har börjat med multitouch-trackpads, har Apple patent på det?

Vad kan du göra med den som är unikt?
Jag hittar inget på min :S
Citera
2011-01-08, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grodkungen
Vad kan du göra med den som är unikt?
Jag hittar inget på min :S
Jag vet inte någon annan laptop som har en trackpad som tillåter mig att:

-Scrolla med 2 fingrar som fungerar bra (Har en Lenovo och den stödjer det men det fungerar verkligen piss)

-Högeklicka med 2 fingrar

-Byta program med hjälp av att dra fyra fingrar ner eller åt sidan

-Visa skrivbordet med hjälp av fyra fingrar upp

-Gå fram och tillbaka i webbläsaren med hjälp av att dra tre fingrar åt sidan

-Kopiera markerad text med tre fingrar neråt, klistra in med 3 fingrar uppåt

Upplys mig gärna om det finns en annan laptop som tillåter mig att göra detta.
Citera
2011-01-08, 18:33
Medlem
towbs avatar
Använder magic mouse till min MBP men pekplattan var en positiv överraskning. Den används inte ofta men när den väl gör det så är den, till skillnad mot alla andra jag testat, riktigt användbar!
Citera
2011-01-08, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av towb
Använder magic mouse till min MBP men pekplattan var en positiv överraskning. Den används inte ofta men när den väl gör det så är den, till skillnad mot alla andra jag testat, riktigt användbar!
Hur fungerar magic mousen? Funderar på att skaffa en till iMacen på jobbet men kollegorna tycker inte det, då den enligt dem är obehaglig att använda under längre perioder.
Citera
2011-01-08, 18:41
Medlem
Citat:
Jag vet inte någon annan laptop som har en trackpad som tillåter mig att:

-Scrolla med 2 fingrar som fungerar bra (Har en Lenovo och den stödjer det men det fungerar verkligen piss)

-Högeklicka med 2 fingrar

-Byta program med hjälp av att dra fyra fingrar ner eller åt sidan

-Visa skrivbordet med hjälp av fyra fingrar upp

-Gå fram och tillbaka i webbläsaren med hjälp av att dra tre fingrar åt sidan

-Kopiera markerad text med tre fingrar neråt, klistra in med 3 fingrar uppåt

Upplys mig gärna om det finns en annan laptop som tillåter mig att göra detta.
Med min laptop kan jag:

-Scrolla genom att dra ett finger längs kanten på plattan.

-Högerklicka genom att trycka på den högra knappen under plattan.

-Byta program med hjälp utav att sätta min vänstra tumme på alt och toucha tab med vänstra lillfingret.

-Visa skrivbordet på samma sätt som föregående punkt.

-Gå fram och tillbaka i webläsaren genom att trycka på fram- och tillbakaknapparna.

-Kopiera markerad text genom att låta vänster lillfinger vila på ctrl och trycka lätt på c för att kopiera, sen v för att klistra in.

Dessutom kan jag köra exe-filer på min dator.
Citera
2011-01-08, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bejs
Med min laptop kan jag:

-Scrolla genom att dra ett finger längs kanten på plattan.

-Högerklicka genom att trycka på den högra knappen under plattan.

-Byta program med hjälp utav att sätta min vänstra tumme på alt och toucha tab med vänstra lillfingret.

-Visa skrivbordet på samma sätt som föregående punkt.

-Gå fram och tillbaka i webläsaren genom att trycka på fram- och tillbakaknapparna.

-Kopiera markerad text genom att låta vänster lillfinger vila på ctrl och trycka lätt på c för att kopiera, sen v för att klistra in.

Dessutom kan jag köra exe-filer på min dator.
Oj då :O, är din dator handikappad?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in