• 1
  • 2
2011-01-08, 15:38
Medlem
HarryPotterfanNr1s avatar
Sg precis ett Family Guy avsnitt (S2E03) dr Peter och resten av familjen flyttade in i en twinkiefabrik! Det r ju vrldens hype kring dessa twinkies, ven Woody Harrelson i Zombieland r ju frlskad i dessa sm stsaker! Kollat upp lite och de ser ju ut som en liten sockerkaka som glnser av alla konserveringsmedel som har tillsatts!!! Och de kan tydligen verleva en atombomb

Nu till frgan, har ngon samkat en twinkie och som kan berttahur underbara dom r?
och vet ngon om de sljes i Sverige? Eller om de finns nn bra sida att bestlla p?
Citera
2011-01-08, 15:40
Medlem
Lter ganska sliskigt, undrar om det gr att f tag p i Sverige.
Citera
2011-01-08, 16:31
Medlem
Bomastomans avatar
Dom r vldigt sta och "kemiska" som allt annat amerikanskt..
Citera
2011-01-08, 16:32
Medlem
Enligt mig smakar den skit. Dom jag kpte var av vanlig sockerkaka som r vldigt tunn och under den en massa skum liknade en cocosboll. En form som en liten liten limpa. Finns med choklad verdrag.
Citera
2011-01-08, 17:08
Medlem
neitzs avatar
Lter inte srskilt gott iaf.
Citera
2011-01-08, 17:30
Medlem
hejaklacksledares avatar
Dom r ganska okej till smaken. Kemiska tillsatser vetetusan. Kakorna jag kpte i USA hade ganska kort utgngsdatum, runt en vecka vill jag minnas. Kan visserligen vara s att dessa legat i butiken ett tag.

Mjuka pepparkakor, rulltrtor osv som sljs i Sverige har ofta vldigt lngt bstfre-datum s ni kan ju hoppa upp och stta er p att vi har en massa kemiska tillsatser hr med.

Hittade dock fljande p wiki.
Citat:
A common urban legend claims that Twinkies have a shelf life of forever, or can last for a relatively long time of ten, fifty, or one hundred years due to chemicals used in production.[6] While this urban legend is false, they can last a relatively long time (25 days or so), due to the fact that Twinkies are made without unstabilized dairy products or eggs and thus spoil more slowly than most bakery items.[7]

http://en.wikipedia.org/wiki/Twinkie#Shelf_life
Citera
2011-01-08, 17:51
Medlem
bjohos avatar
Det r en sockerkaka med skumfyllning, det smakar... sockerkaka med skumfyllning. Du kan kpa dem i vissa matbutiker med utlndska hyllor, typ ICA vid Mariatorget i sthlm eller kpa via eBay direkt frn tillverkaren hostess.
Citera
2011-01-08, 19:01
Medlem
De r inte srskilt anmrkningsvrda egentligen, jag kper de mest fr att jag tycker det r en kul grej att ha med sig till Sverige folk som du t.ex. tycker alltid det e kul att bli bjudna p.

Kan dremot tnka mig att deep-fried twinkies smakar rtt ljuvligt, if you're in to that stuff.
Citera
2011-01-08, 19:35
Medlem
SemperInAngarias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarryPotterfanNr1
Sg precis ett Family Guy avsnitt (S2E03) dr Peter och resten av familjen flyttade in i en twinkiefabrik! Det r ju vrldens hype kring dessa twinkies, ven Woody Harrelson i Zombieland r ju frlskad i dessa sm stsaker! Kollat upp lite och de ser ju ut som en liten sockerkaka som glnser av alla konserveringsmedel som har tillsatts!!! Och de kan tydligen verleva en atombomb

Nu till frgan, har ngon samkat en twinkie och som kan berttahur underbara dom r?
och vet ngon om de sljes i Sverige? Eller om de finns nn bra sida att bestlla p?

I filmen Jrnjtten ( The Iron Giant ) ter Hogarth twinkies med sprutgrdde nr han ser p skrckfilm ensam hemma.

I filmen Disturbia gr huvudkaraktren ( spelad av Shia Lebouf ) ett slags torn av massa inplastade
Twinkies ( och lim ?? )
Citera
2011-01-10, 18:54
Medlem
HarryPotterfanNr1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjoho
Det r en sockerkaka med skumfyllning, det smakar... sockerkaka med skumfyllning. Du kan kpa dem i vissa matbutiker med utlndska hyllor, typ ICA vid Mariatorget i sthlm eller kpa via eBay direkt frn tillverkaren hostess.

Hm...lter ju gott, gillar sockerkaka s Men bor nstan vid mariatorget nr jag r i Stockholm, s ska absolut titta in dr nsta gng!!! Men Twinkies knns verkligen s amerikanskt!! Massa hrliga tillstter...Mumms!!!!
Citera
2011-01-11, 03:27
Bannlyst
Twinkies r ocks jttebilliga. 1 dollar fr tv eller nt i den stilen. Kpte de en gng nr jag bodde i USA fr att jag var nyfiken. Smakade illa. Frstod varfr de var s billiga. Amerikansk mat och godis etc. r verlag vldigt dligt.
Citera
2011-01-11, 14:00
Medlem
Seanns avatar
Det r s mycket onyttiga mnen i dom

Har fr mig att de r raketbrnsle i dom ocks
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto