• 1
  • 2
2011-01-08, 11:58
Medlem
EnGalenToks avatar
tjena! Igårkväll hade jag ca 40.9 i feber och låg och svettades i min säng. Sov cirka 30 minuter på hela natten.Hade även grova hallucinationer. Det började med att jag hörde en bjällra och strax efter det så dök djävulen upp. Han satt vid sängkanten och kollade på mig för att sen bara försvinna,för att sen dyka upp några minuter efter allt kändes så verkligt men jag visste att det var febern som spöka.

Hur pass sjuk är man om man börjar få hallisar när man har feber?
Citera
2011-01-08, 12:03
Medlem
Pa1n0fD3aThs avatar
Jag hade själv 39,3 graders feber i förra veckan, men utan att se sådana saker som djävulen vid sängkanten
Citera
2011-01-08, 12:04
Medlem
AcidMs avatar
Det är vanligt med hallisar vid sådan hög feber. Varför har du feber? Har du åkt till läkaren?
Citera
2011-01-08, 12:13
Medlem
EnGalenToks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AcidM
Det är vanligt med hallisar vid sådan hög feber. Varför har du feber? Har du åkt till läkaren?

Har sjukhus skräck Men jag mår lite bättre nu febern har gått ner till 40.1 så jag får väll hoppas att jag frisknar till snart
Citera
2011-01-08, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGalenTok
tjena! Igårkväll hade jag ca 40.9 i feber och låg och svettades i min säng. Sov cirka 30 minuter på hela natten.Hade även grova hallucinationer. Det började med att jag hörde en bjällra och strax efter det så dök djävulen upp. Han satt vid sängkanten och kollade på mig för att sen bara försvinna,för att sen dyka upp några minuter efter allt kändes så verkligt men jag visste att det var febern som spöka.

Hur pass sjuk är man om man börjar få hallisar när man har feber?

Jag hade 39.6 för 3 dagar sedan och hade hallisar.
Så det är inte jätteovanligt att det uppkommer vid hög feber men inget att oroa dig för
Citera
2011-01-08, 13:49
Medlem
DoktorDoktors avatar
Håll bara koll så att febern inte går över 41 grader. Gör den det så måste du söka läkarvård snarast.
Citera
2011-01-08, 14:09
Medlem
Tetrametyls avatar
Gå till sjukhuset, eller iaf ring till sjukvårdsupplysningen.
http://www.1177.se/

Feber över 40 grader är allvarligt så du borde kolla upp det, kan vara en infektion som du kan behöva antibiotika eller annan medicin till.
Citera
2011-01-08, 14:14
Medlem
doppigrytans avatar
Fy fan kommer ihåg när jag själv hade runt 40 graders feber och fick hallucinationer om att folk prata med mig som schitzofreni.. tror jag aldrig vart så rädd i hela mitt "sjuka" liv
Citera
2011-01-08, 14:29
Medlem
AcidMs avatar
Citat:
Har sjukhus skräck Men jag mår lite bättre nu febern har gått ner till 40.1 så jag får väll hoppas att jag frisknar till snart

Är det en förkylning/influensa?
Försök att äta bra mat, dricka mycket vatten samt knapra ipren (eller annat febernedsättande preparat).

Lrya på dig.
Citera
2011-01-08, 15:06
Medlem
Plastbunkers avatar
Temperaturer på 41 grader är inte bra alls. Kroppens funktioner fungerar i stort sett upp till 40 grader, sen börjar saker gå fel illa kvickt. Om du inte vill åka till sjukhus så ät ipren/alvedon för att få ner den samt riktigt kalla duschar om febern rusar iväg. Att vara 41 grader varm en längre period är livsfarligt.
Citera
2011-01-08, 16:13
Medlem
EnGalenToks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AcidM
Är det en förkylning/influensa?
Försök att äta bra mat, dricka mycket vatten samt knapra ipren (eller annat febernedsättande preparat).

Lrya på dig.

Käkar Kåvepenin nu och febernedsättande men har ändå 40.4 graders feber nu även fast jag tagit nedsättande. Har även grov halsfluss! Inte kul jag som hade en dejt ikväll =( blir ingen 2an i guess
Citera
2011-01-08, 16:29
Medlem
Iveccs avatar
Citat:
Käkar Kåvepenin nu och febernedsättande men har ändå 40.4 graders feber nu även fast jag tagit nedsättande. Har även grov halsfluss! Inte kul jag som hade en dejt ikväll =( blir ingen 2an i guess

Hur kan du äta Kåvepenin om du inte ens vet att det är en bakterieinfektion?

Ring sjukvårdsupplysningen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in