• 1
  • 2
2004-08-06, 10:34
Medlem
Russinkungens avatar
Idag lanserar Aftonbladet sin nya bilaga "Klick" som innehller "Kittlande kndisbilder, intervjuer, avsljanden, recensioner, guider..."

r detta nnu ett steg frn att vara en nyhetstidning till att frvandlas till ett nytt Se&Hr eller r det ett frsk att sparka ut skvallret frn den riktiga tidningen och ter igen koncentrera sig p "riktig" journalistik?

ls mer p:
http://www.aftonbladet.se/vss/noje/s...514606,00.html
Citera
2004-08-06, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Russinkungen
r detta nnu ett steg frn att vara en nyhetstidning till att frvandlas till ett nytt Se&Hr eller r det ett frsk att sparka ut skvallret frn den riktiga tidningen och ter igen koncentrera sig p "riktig" journalistik?
Jag tippar p alternativ a och lmnar tipset ogarderat.
Citera
2004-08-06, 14:35
Medlem
Pellenezs avatar
Utan att veta nt om innehllet s tycker jag det nya namnet Klick! r smre n det gamla Puls. Samtidigt frstr man ju att de vill fnya sig ibland.
Citera
2004-08-06, 14:48
Moderator
Ruskigbusss avatar
Blddrade snabbt igenom den idag fr att se om den var vrd att kpa.

Svar: nej.

Tunn tidning, den gamla vanliga samlingen bioannonser i slutet. Fre det lite recensioner och innan dess - ngra meningslsa veckotidnings-reportage.

Puls var bttre i brjan, men p slutet liknade den detta - s det enda som bytts r namnet.

Aja ... grnserna blir allt mer flytande.
Citera
2004-08-06, 20:01
Medlem
Puls var mycket bttre n klick som i princip r som Se och Hr nu.
Det r i princip bara skvaller frutom recensionerna som har kortats ner.
Citera
2004-08-06, 21:11
Medlem
cosmic_dancers avatar
Klick r nog ngot av det smsta jag skdat. N det ska vara som puls var fr ngra r sedan.
Citera
2004-08-06, 21:20
Medlem
Wittgensteins avatar
Den kndes ungefr som en tunn skvallertidning. Jag skiter hgaktligen i att Bruce Willis badar naken, eller att Winona Ryder har en blommig klnning.

Bojkott.
Citera
2004-08-06, 22:07
Medlem
Svartsmurfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phieniac
Puls var mycket bttre n klick som i princip r som Se och Hr nu.
Det r i princip bara skvaller frutom recensionerna som har kortats ner.
Lustigt hur du anvnde dig av ordet "bttre" i anslutning till Aftonbladet Puls. Jag misstnker att du r den frste.
Citera
2004-08-06, 23:51
Medlem
StigAllans avatar
Har kpt Fredagsbilagan stort sett varje gng jag kpt Aftonbladet p fredagar.
Frn begynnelsen fr min egen del men de senaste ren fr mina dttrars skull.
Min lsning har vl varit snabblddrande med ngon enstaka lspaus.
Men den hr nya som tur gratisbilagan fr fr min del vara.
Kommer kanske att ge den en ytterligare chans, men om skiten fortstter s struntar jag i att slnga upp den extra tian den kostar.
Citera
2004-08-06, 23:55
Medlem
Gables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Russinkungen
Idag lanserar Aftonbladet sin nya bilaga "Klick" som innehller "Kittlande kndisbilder, intervjuer, avsljanden, recensioner, guider..."

ls mer p:
http://www.aftonbladet.se/vss/noje/s...514606,00.html

Hoppas p alt 2, men tror att det mera r ett steg mot Se & Hr.
Citera
2004-08-07, 00:05
Medlem
Faustuss avatar
Idag var nog ett lgvattenmrke (tills vidare) fr kvllstidningskonkurrensen... Aftis ger bort sin nya skitbilaga p kpet och Expr kontrar med att gra samma sak med sin lite ldre (och varna fr "dliga kopior") plus kontra med utvikningsbilder av den avskyvrda Linda Skugge...

Men det vrsta r ju att utvecklingen r lsarnas fel. Nr Joachim Berner frskte gra Expressen serisare sjnk upplagan som en sten, frst efter att man antog den motsatta strategin brjade den stiga igen. Skit sljer och vi lever i en marknadsekonomi.

Och ja, vad sger alla ni kvllstidningsjournalister som (som alla vet) surfar runt hr p FB p jakt efter snaskigt skvaller?
Citera
2004-08-07, 00:10
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citerar ur Gables lnk:

Vad har frndrats sedan den gamla njesbilagan Puls?
Klick! r bttre, sger Per Gunne kortfattat.
Vem kommer att tycka om Klick! ?
Vi hoppas p en lite bredare och ldre mlgrupp.

Jojo ... kanske r Svensk Krring eller Vnt i Hcken som r targets?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in