2011-01-08, 08:26
Medlem
Musse.Chills avatar
Sitter i klistret, mjligheten att jag nojar kvarstr dock.

Det r s att jag r bosatt i USA, men snuset hr p andra sidan Atlanten r av kvalitn rvskum. Det r antingen smaker som Cherry, Lime eller Jenka. Det r ingenting man uppskattar, kan jag lova er allihopa. Tittade runt p buysnus och liknande sidor, och sg att priserna var relativt hga, mot vad det kan kosta.

Bad en kr vn skicka en stock fr ett tag sedan, fick stocken 3-4 dagar senare. Fungerade felfritt. Men stocken gick t, s bad honom att gra samma procedur terigen. Skillnaden den hr gngen var att han skickade tv stockar. Nu har jag inte ftt paketet, och det har gtt fem arbetsdagar. Brjar bli lite orolig att jag kastat 1000kr i sjn..

Vad finns det fr regler och lagar angende detta ? Har skt, men ej funnit ngot av vrde tycker jag. Olika infon verallt. Det jag sett p flera stllen r dock att om tullen nu skulle plocka paketet, s fr jag lsa ut det mot moms och annat krimskrams.

Finns risken att de plockar mitt svarta guld, utan att sga ngot och behller det ? Eller kommer detta att g, bara att det kanske tar ngra extra dagar den hr gngen ?
Citera
2011-01-08, 08:36
Medlem
fearzies avatar
Vnta ngra dagar till, 5 dagar r inte srskilt mycket - var ven rd dag ifrrgr.
Citera
2011-01-13, 14:29
Medlem
Stoolers avatar
Sjlv kper jag mitt snus frn Pennsylvania, jag bor p Malta (inom EU) och det tar 9-11 dagar att f hit snuset. www.northener.com r min leverantr och de har svenska sorter avsett fr Amerikanska marknaden. Du borde inte ha problem att hitta det du vill ha dr!
Citera
2011-01-13, 16:39
Medlem
Preatures avatar
Skulle nog gissa p att de r lagligt fr eget bruk men vetefan kanske r som cigaretter 10 askar btw skicka han de som 1 eller 2 packet?
Citera
2011-01-14, 21:01
Medlem
Musse.Chills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Preature
Skulle nog gissa p att de r lagligt fr eget bruk men vetefan kanske r som cigaretter 10 askar btw skicka han de som 1 eller 2 packet?

1 paket, med tv stockar. Gtt tv veckor precis nu, inklusive rda dagar.. Inget paket nnu, fruktansvrt irriterande.
Citera
2011-01-14, 22:36
Medlem
trehundras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Musse.Chill
1 paket, med tv stockar. Gtt tv veckor precis nu, inklusive rda dagar.. Inget paket nnu, fruktansvrt irriterande.
tullen gr nog igenom ditt paket fr att se om allt stmmer. vet inte vad grnsen gr men dem kanske vill ha skatt p snusen?

du br allefall bli meddelad av tullen om nu dessa har ditt paket i frvar ngonstans.
Citera
2011-01-19, 12:38
Medlem
Musse.Chills avatar
Pakethelvetet har kommit ! Oppnat och frskt.
Citera
2011-01-19, 20:33
Medlem
Drunkpunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Musse.Chill
Pakethelvetet har kommit ! Oppnat och frskt.
Succ, det borde du fira med att snusa till den hr videon:

http://www.youtube.com/watch?v=y7KYbQK0rhY

lskar hur han uttalar "snus"!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in