2011-01-08, 03:38
Medlem
MrDDDs avatar
Ska se om jag kan få med allt som har hänt här, kanske inte så mycket men har varit under ganska kort tid (2-3 veckor) nu som intensivast.

Har hört ljud ifrån balkongen som att någon står där och plötsligt råkar gå in i väggen på balkongen.
Har öppnat balkongdörren och tittat ut m.m men aldrig upptäckt någon. Bor ganska mitt på ett långt bostadshus med 4 trappor och minimalt med buskar och träd så tror knappast någon hinner slå på balkongen och sen springa iväg. Samtidigt, varför skulle någon "busunge" göra det alla möjliga tider på dygnet mer eller mindre konstant i nu 1 å ½ månad?

Kompis C.H har försökt sova på kökssoffan samtidigt som jag och kompis C.S har sovit inne i vardags/sovrummet. Plötsligt kommer kompisen i köket utspringades och berättar att någon har gått in där för hon har hört fotsteg och andetag nära sig. Hon trodde det var vi som skulle busa/skrämmas men kunde inte se någon där, samtidigt kunde vi alla känna oss iaktagna ifrån hallen som är belägen mellan kök och vardags/sovrummet. Fick verkligen känslan av att "ge fan i att stänga dörren till vardags/sovrummet". Stängde den trots allt och sov så gott vi kunde.

Kompis C.H sitter och ritar i köket när telefonen ringer samtidigt som jag och kompis R.A. har slumrat till i vardags/sovrummet i ca en timme. C.H är dock inte så bra vän för tillfället med personen som ringer men det är däremot jag och R.A så hon låter mobilen ligga i köket, går ut, stänger dörren och kommer in till oss för att fråga om hon ska svara eftersom han troligen vill se om det finns sovplats här. Vi hör mobilen sluta ringa och tänker att då var det problemet löst men knappt har den slutat ringa innan den börjar igen och då hör vi en ordentlig smäll ifrån köket. R.A och C.H går tillbaka till köket och försöker öppna dörren men kan knappt öppna den mer än ett par cm innan C.H's mobil tar emot som var belägen på köksbordet ca 5 m bort när hon lämnade köket.

Därefter sätter vi oss i vardagsrummet och pratar om det inträffade, en spritflaska ramlar då plötsligt i köket (sourz så vi snackar en jävligt stabil flaska och ingen tequilla eller så). Därefter känner vi oss iaktagna ifrån balkongen samt hallen av 2 eller 3 individer. Jag försöker verkligen känna av stämningen på vad det kan vara och får endast negativ sinnesstämmning. Panik och ångest. Plötsligt under detta hör vi alla 3 fyllesång. Bäst förklarat med 2-3 manliga personer som precis kommit hem ifrån puben men vi hör det utifrån. R.A öppnar då balkongdörren och det är då helt tyst och öde utomhus. Bor <100 m ifrån tåg och bussstation så inget ovanligt med fyllesång här kan tilläggas men just hur tyst och öde det blev när vi öppnar dörren förvånade oss.

Därefter hör jag en katt väldigt nära mig men ändå långt borta som att det kommer ifrån grannens lägenhet men de äger ingen katt, dock en hund. C.S kommer sen till platsen och kan kort och gott konstatera att 2-3 personer flyger runt honom så snart han sätter sin fot i köket med inställningen "vem är du? vad gör du här?"

Vid ett annat tillfälle sover R.A, P.K, jag samt en tredje vän i vardags/sovrummet samtidigt som C.H sitter och ritar i köket. R.A, P.K. och den tredje vännen hör sen "någon" gå ut ifrån köket, stänga köksdörren och gå in i badrummet samt stänga den dörren. Hör även personen sen gå tillbaka på samma sätt. P.K frågar sen C.H om det inträffade men hon svär att hon inte gick på toaletten under natten efter att vi gått och lagt oss.

Nu senast sitter nu jag och E.I och känner oss väldigt iaktagna ifrån balkong och hallen. Dock har det avtagit väldigt massivt men vi kände oss väldigt iaktagna för knappt 1 timme sen, båda kännde en tryckande heta, ångest och panik men alla de känslorna är som utflugna nu.

Tror jag har lyckats få med alla händelser nu som jag inte kan finna någon logisk eller vetenskaplig förklaring för. Så två stora frågorna är:

1. Hur får man reda på om det verkligen finns något här samt vad det vill?
2. Hur får man frid i bostaden på bästa sätt?

Mitt senaste ex håller på med sånt här men dessvärre har vi helt sagt upp bekantskapen annars hade hon varit den först jag ringt :/
Citera
2011-01-08, 03:48
Medlem
Fillestarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrDDD
Ska se om jag kan få med allt som har hänt här, kanske inte så mycket men har varit under ganska kort tid (2-3 veckor) nu som intensivast.

Har hört ljud ifrån balkongen som att någon står där och plötsligt råkar gå in i väggen på balkongen.
Har öppnat balkongdörren och tittat ut m.m men aldrig upptäckt någon. Bor ganska mitt på ett långt bostadshus med 4 trappor och minimalt med buskar och träd så tror knappast någon hinner slå på balkongen och sen springa iväg. Samtidigt, varför skulle någon "busunge" göra det alla möjliga tider på dygnet mer eller mindre konstant i nu 1 å ½ månad?

Kompis C.H har försökt sova på kökssoffan samtidigt som jag och kompis C.S har sovit inne i vardags/sovrummet. Plötsligt kommer kompisen i köket utspringades och berättar att någon har gått in där för hon har hört fotsteg och andetag nära sig. Hon trodde det var vi som skulle busa/skrämmas men kunde inte se någon där, samtidigt kunde vi alla känna oss iaktagna ifrån hallen som är belägen mellan kök och vardags/sovrummet. Fick verkligen känslan av att "ge fan i att stänga dörren till vardags/sovrummet". Stängde den trots allt och sov så gott vi kunde.

Kompis C.H sitter och ritar i köket när telefonen ringer samtidigt som jag och kompis R.A. har slumrat till i vardags/sovrummet i ca en timme. C.H är dock inte så bra vän för tillfället med personen som ringer men det är däremot jag och R.A så hon låter mobilen ligga i köket, går ut, stänger dörren och kommer in till oss för att fråga om hon ska svara eftersom han troligen vill se om det finns sovplats här. Vi hör mobilen sluta ringa och tänker att då var det problemet löst men knappt har den slutat ringa innan den börjar igen och då hör vi en ordentlig smäll ifrån köket. R.A och C.H går tillbaka till köket och försöker öppna dörren men kan knappt öppna den mer än ett par cm innan C.H's mobil tar emot som var belägen på köksbordet ca 5 m bort när hon lämnade köket.

Därefter sätter vi oss i vardagsrummet och pratar om det inträffade, en spritflaska ramlar då plötsligt i köket (sourz så vi snackar en jävligt stabil flaska och ingen tequilla eller så). Därefter känner vi oss iaktagna ifrån balkongen samt hallen av 2 eller 3 individer. Jag försöker verkligen känna av stämningen på vad det kan vara och får endast negativ sinnesstämmning. Panik och ångest. Plötsligt under detta hör vi alla 3 fyllesång. Bäst förklarat med 2-3 manliga personer som precis kommit hem ifrån puben men vi hör det utifrån. R.A öppnar då balkongdörren och det är då helt tyst och öde utomhus. Bor <100 m ifrån tåg och bussstation så inget ovanligt med fyllesång här kan tilläggas men just hur tyst och öde det blev när vi öppnar dörren förvånade oss.

Därefter hör jag en katt väldigt nära mig men ändå långt borta som att det kommer ifrån grannens lägenhet men de äger ingen katt, dock en hund. C.S kommer sen till platsen och kan kort och gott konstatera att 2-3 personer flyger runt honom så snart han sätter sin fot i köket med inställningen "vem är du? vad gör du här?"

Vid ett annat tillfälle sover R.A, P.K, jag samt en tredje vän i vardags/sovrummet samtidigt som C.H sitter och ritar i köket. R.A, P.K. och den tredje vännen hör sen "någon" gå ut ifrån köket, stänga köksdörren och gå in i badrummet samt stänga den dörren. Hör även personen sen gå tillbaka på samma sätt. P.K frågar sen C.H om det inträffade men hon svär att hon inte gick på toaletten under natten efter att vi gått och lagt oss.

Nu senast sitter nu jag och E.I och känner oss väldigt iaktagna ifrån balkong och hallen. Dock har det avtagit väldigt massivt men vi kände oss väldigt iaktagna för knappt 1 timme sen, båda kännde en tryckande heta, ångest och panik men alla de känslorna är som utflugna nu.

Tror jag har lyckats få med alla händelser nu som jag inte kan finna någon logisk eller vetenskaplig förklaring för. Så två stora frågorna är:

Mitt senaste ex håller på med sånt här men dessvärre har vi helt sagt upp bekantskapen annars hade hon varit den först jag ringt :/

Vi har haft liknande saker: Mitt i natten krossades lampan i badrummet och det var glassplitter över hela golvet, tvn har slagits av och på, vattenkokaren också. Läskigt! Anmäl dig till en som kan!
Ryser när jag läser detta!
Citera
2011-01-08, 03:53
Medlem
Magnificats avatar
Hade något liknade, visade sig vara en hemlösa som har brutit sig in i mitt hus. Fick ringa polisen fast har sett honom på gården ett antal gånger. Vänder mig tillbaks och han är borta.
Citera
2011-01-08, 04:09
Medlem
MrDDDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fillestark
Vi har haft liknande saker: Mitt i natten krossades lampan i badrummet och det var glassplitter över hela golvet, tvn har slagits av och på, vattenkokaren också. Läskigt! Anmäl dig till en som kan!
Ryser när jag läser detta!

Då är väl bara frågan, vart anmäla mig till en som kan? Inte precis jätte vanligt med massa synska personer i ens bekantskapskrets sen är det en del som bara bluffar för att komma åt ens pengar

edit: vi har aldrig känt oss hotade eller något åt det hållet däremot fått känslan av panik och ångest samt att det förstör ens nattro ganska rejält.

Vet att grannen hängde sig ett par år innan jag flyttade hit men det var ju i hans bostad, känner även till att förra ägaren hamnade i ordentligt bråk/handgemäng med 2-3 personer som kom oinbjudna hit till en av hans mindre fester så vet inte om det kan vara det som ligger kvar eller om jag måste längre tillbaka och leta. Överväger att ringa förra ägaren så snart det blivit mer "kristlig" tid för att ringa en lördagsmorgon mest för att höra om han har varit med om något oförklarligt

Citat:
Ursprungligen postat av Magnificat
Hade något liknade, visade sig vara en hemlösa som har brutit sig in i mitt hus. Fick ringa polisen fast har sett honom på gården ett antal gånger. Vänder mig tillbaks och han är borta.

Bor i bostadsrättslägenhet i betong/tegelhus så knappast någon som kan ha brutit sig in i min lilla 1 rok.
Senast redigerad av MrDDD 2011-01-08 kl. 04:13.
Citera
2011-01-08, 05:50
Medlem
WesleyPipess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrDDD
Har öppnat balkongdörren och tittat ut m.m men aldrig upptäckt någon.
Kan ju ha kommit från en granne,

Citat:
samtidigt kunde vi alla känna oss iaktagna ifrån hallen som är belägen mellan kök och vardags/sovrummet. Fick verkligen känslan av att "ge fan i att stänga dörren till vardags/sovrummet".
Jag tror att ni bara är paranoida.

Citat:
Vi hör mobilen sluta ringa och tänker att då var det problemet löst men knappt har den slutat ringa innan den börjar igen och då hör vi en ordentlig smäll ifrån köket. R.A och C.H går tillbaka till köket och försöker öppna dörren men kan knappt öppna den mer än ett par cm innan C.H's mobil tar emot som var belägen på köksbordet ca 5 m bort när hon lämnade köket.
Mobiltelefoner brukar ju vibrera när de ringer, de ligger sällan helt stilla då.

Citat:
Därefter känner vi oss iaktagna ifrån balkongen samt hallen av 2 eller 3 individer. Jag försöker verkligen känna av stämningen på vad det kan vara och får endast negativ sinnesstämmning. Panik och ångest.
Paranoia.

Citat:
Plötsligt under detta hör vi alla 3 fyllesång. Bäst förklarat med 2-3 manliga personer som precis kommit hem ifrån puben men vi hör det utifrån. R.A öppnar då balkongdörren och det är då helt tyst och öde utomhus.
Ännu en gång, granne?

Citat:
Därefter hör jag en katt väldigt nära mig men ändå långt borta som att det kommer ifrån grannens lägenhet men de äger ingen katt, dock en hund.
Kan ju ha varit en katt på besök eller vad fan som helst.

Citat:
C.S kommer sen till platsen och kan kort och gott konstatera att 2-3 personer flyger runt honom så snart han sätter sin fot i köket med inställningen "vem är du? vad gör du här?"
Hahahaha, wunderbar.

Citat:
Du som gick i sömnen.

Citat:
Ni har ju bara skrämt upp er själva.

Citat:
Det gör du inte.
Citat:
Sluta tänka på det. Det blir inte bättre av att du börjar hetsa upp dig för varje märklig sak som händer. Strunta bara i det.
Senast redigerad av WesleyPipes 2011-01-08 kl. 05:53.
Citera
2011-01-08, 06:12
Medlem
MrDDDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WesleyPipes
Kan ju ha kommit från en granne,
Det har även inträffat tider då grannarna inte varit hemma samt man hör att det är min balkong ljudet kommer ifrån, är ganska ordentligt avstånd mellan alla balkongerna här.

Jag tror att ni bara är paranoida.

Mobiltelefoner brukar ju vibrera när de ringer, de ligger sällan helt stilla då.
Här är en dålig skiss på köket via paint:
http://img521.imageshack.us/img521/5607/kketh.jpg

Mobilen låg vid punkt X och hamnade på något oförklarligt sätt vid punkt Z, vilket är ett avstånd på 3 meter ganska exakt (mätte nyss avståndet). Att det skulle vibrerat dit tror jag knappast och förklarar samtidigt inte smällen i köksdörren. Kan även tillägga att hennes mobils vibrations funktion var/är sönder.

Ännu en gång, granne?
Inte mitt i en vecka, kanske borde skrivit ut det tydligare. Men var mitt i veckan i mellandagarna, skulle vara konstigt om det är grannarna för krävs en jävla massa för att man ska höra de. Är riktigt bastanta betong och tegelväggar mellan lägenheterna.

Kan ju ha varit en katt på besök eller vad fan som helst.
De avskyr katter, känner de väldigt väl samt se förra svaret. Ingen vanlig katt kan jamma så högt igenom väggarna. Enda sättet jag hör deras jobbiga pudel är genom ytterdörren eftersom de inte är så bra isolerade men aldrig igenom väggen.

Hahahaha, wunderbar.
Vi andra fick samma känsla innan han sa något

Du som gick i sömnen.
Då hade jag fått gå över polarna som sov på bäddsoffan, tror de hade märkt det och varför skulle jag isåfall gå ifrån sovrummet -> köket för att sen gå till badrummet? Då hade C.H. som satt i köket märkt mig.

Ni har ju bara skrämt upp er själva.

Det gör du inte.
Sluta tänka på det. Det blir inte bättre av att du börjar hetsa upp dig för varje märklig sak som händer. Strunta bara i det.[/quote]
Senast redigerad av MrDDD 2011-01-08 kl. 06:18.
Citera
2011-01-08, 06:22
Medlem
WesleyPipess avatar

Ville mest vara lite lustig med mina svar än att ge dig konkreta bevis.

Försökte väl komma med lite alternativa teorier men mitt enda riktiga tips är som jag sade: "Sluta tänka på det. Det blir inte bättre av att du börjar hetsa upp dig för varje märklig sak som händer. Strunta bara i det."

Så länge ingen blir skadad så är det väl inget direkt problem? Man kan inte få svar på allt här i livet.

En gång flög ett glas i bitar rätt framför ögonen på mig utan att någon rörde det. Det skrattades lite och sedan struntade vi i det. Någonting fick det att gå sönder, jag vet inte vad, kommer inte få veta vad så jag bryr mig inte. Låt det bara vara.
Citera
2011-01-08, 09:28
Medlem
Den obligatoriska frågan, använder någon av er droger?

Ljud utifrån kan man bara strunta i och även ljud som verkar komma från grannar.

Att någon verkar gå in i väggen på balkongen kan bero på blåst eller temperaturförändringar.

Men det du säger om hall och kök är lite ovanligare.
Citera
2011-01-08, 11:59
Bannlyst
Googla på Medium i närheten där du bor så kan du nog hitta någon duktig som kan hjälpa dig
Citera
2011-01-08, 16:02
Medlem
MrDDDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skellefteewa
Den obligatoriska frågan, använder någon av er droger?

Ljud utifrån kan man bara strunta i och även ljud som verkar komma från grannar.

Att någon verkar gå in i väggen på balkongen kan bero på blåst eller temperaturförändringar.

Men det du säger om hall och kök är lite ovanligare.

Jag har slängt ut en annan polare för han kom hem till mig påverkad. Så om de använder droger annars vet jag inte säkert men alla har varit rena när de har befunnit sig i min lägenhet för annars hade även de flugit ut med huvudet före.

Citat:
Ursprungligen postat av Dharmakharma
Googla på Medium i närheten där du bor så kan du nog hitta någon duktig som kan hjälpa dig

Vet inte riktigt om jag litar på såna eftersom man inte vet säkert ifall de bara är ute efter ens pengar eller verkligen kan sin sak. Får väl se om någon av de kan återberätta saker som vi har varit med om innan jag tror på de. Men kan någon tipsa om medium i norra Skåne så uppskattas det.
Senast redigerad av MrDDD 2011-01-08 kl. 16:36.
Citera
2011-01-08, 17:34
Medlem
Jag kan hjälpa dig gratis att bli av med det. Inte ska du behöva slänga ut en massa pengar, skicka ett PM om du vill ha hjälp, har hjälpt flera här inne med spöken. Med gott resultat.
Citera
2011-01-08, 20:55
Medlem
Nu får TS hålla oss uppdaterade om det blivit lugnt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in