Själv har jag full förståelse med TS. Men jag tycker du ska undvika bråka med dessa väsen. Tala om lungt och stilla för "det" nästa gång att detta är din lägenhet och att han tränger sig på. Vill han vara här får han det så länge han visar respekt för dig. Funkar ofta ganska effektivt. Och att vara polare med en ande är ju lite awesome faktiskt.
Bodde för en tid sen på en gård i skogen och hade mycket påhälsningar. Hörde steg då jag var ensam hemma, hörde dörren öppnas och stängas i stallet samt steg då jag stod och ryktade hästarna. Jag trodde det var en kompis och började prata, men fick inget svar. Fatta att jag fick hjärtat i halsgropen!
men det skummaste var nattgästen. Jag bodde i ett litet uthus med verkstad på undervåningen och en liten lägenhet på övervåningen, och varje natt i säkert en vecka började det dunsa av steg på timmergolvet där nere. Det knarrade i trappan och skramlade av verktygen. Tillslut fick jag nog, att bli väckt tre varje natt av ett vimsigt spöke blev för mycket. Så jag skrek ut hela min jävla frustration och bad sedan vänligt med bestämt spöket att dra åt helvete.
Sedan dess har bara några enstaka saker flyttat på sig, som om att det inte vill bli bortglömt