• 1
  • 2
2011-01-08, 02:02
Medlem
Ampzzzs avatar
Hej! Jag är 167 cm och väger 85.8KG just nu, vägde mig idag.
Jag har börjat träna på ett gym nu, och jag behöver tips.

Jag springer/går till att börja med, bränner runt 300 kalorier per dag. Jag vill gå ner i vikt så snabbt som möjligt.

Det jag behöver hjälp med är - Hur mycket skall jag förbränna så jag går ner relativt snabbt?
Jag äter nästan inget mat, bara knäckebröd och mjölk.

Tack,
ampzzz
Citera
2011-01-08, 02:04
Medlem
Ptja.. med knäckebröd och mjölk som din enda energikälla så dröjer det nog inte länge förrens du är smal.
Citera
2011-01-08, 02:04
Medlem
Auzzaroos avatar
Verkar inte bra att du bara äter knäckebröd och dricker mjölk, du kommer få brist på vitaminer och mineraler, och du kommer antagligen inte må så bra
Citera
2011-01-08, 02:05
Medlem
pezrulezhaakons avatar
Ampzzz

Först och främst ska du äta tillräckligt mycket för att orka gå ner i vikt. Äter du för lite kommer du inte lyckas med ditt mål.
Du bör lära dig vad du stoppar i dig, och hur mycket energi det innehåller.
Du bör räkna ut hur mycket energi du kräver per dag och lägga dig strax under.
En stressbantning är receptet för misslyckande.
Citera
2011-01-08, 02:07
Medlem
Ampzzzs avatar
Tänkte faktiskt att 300 kalorier inte är så mycket, jag äter väl mer än det? Får väl kolla hur mycket kalorier allt innehåller från och med nu, ganska jobbigt.

Min kära broder gick ner 10-20kg bara på knäckebröd, han var ganska fet, fetma typ.
Jag hade tänkt mig knäckebröd m/ kyckling också
Citera
2011-01-08, 02:10
Medlem
pezrulezhaakons avatar
Ampzzz

Ja, vill du förlora muskelmassa och köra immmunförsvaret i botten så räcker 300 kcal...

Det finns sätt att gå ner i vikt, men samtidigt kunna äta sig mätt, vara pigg och må bra.
Citera
2011-01-08, 02:14
Medlem
NoahMayers avatar
skärp till dig och kör en vettig kosthållning ist för vatten och bröd. ett kaloriunderskott på -500 kan va en bra start. minska på maten alt kör mer cardio om du inte känner att det funkar nå vidare..
Citera
2011-01-08, 02:15
Medlem
CallitKarmas avatar
https://www.gymgrossisten.com/1/sv/a...ates-dietpaket

Du kan ju följa Renates kost, för enligt dem så har hon blivit smalare och nått "dröm vikten". Sen de som har kommenterat om produkten säger att de har gått ner 1-2 kg / vecka.
Du får i dig all näring också, så det är mer ett hälsosamt val.
Hoppas det hjälper
Citera
2011-01-08, 02:17
Medlem
Det där är dumheter. Och i längden kommer du att förlora multum på det. Din kropp är värd en bättre behandling - lär dig näringslära och hur det fungerar.
Citera
2011-01-08, 02:20
Medlem
CMasters avatar
Det enklaste är att börja äta 50% av allt, samtidigt som du börjar träna då får du fortfarande äta massa goda saker men du kommer att tappa vikt. Enkelt och effektivt
Citera
2011-01-08, 02:23
Medlem
Ampzzzs avatar
Jaha..
Idag så har jag ätit följande:
Frukost: 4 små smörgåsar med philadelphia
Sedan tränade jag
Middag: Kyckling MED bröd

Sedan har jag inte ätit något, är detta bättre?
Citera
2011-01-08, 02:29
Medlem
Malacodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ampzzz
Hej! Jag är 167 cm och väger 85.8KG just nu, vägde mig idag.
Jag har börjat träna på ett gym nu, och jag behöver tips.

Jag springer/går till att börja med, bränner runt 300 kalorier per dag. Jag vill gå ner i vikt så snabbt som möjligt.

Det jag behöver hjälp med är - Hur mycket skall jag förbränna så jag går ner relativt snabbt?
Jag äter nästan inget mat, bara knäckebröd och mjölk.

Tack,
ampzzz

300 kalorier på en dag. Ja, bränner du inte mer än så kommer du fortsätta vara överviktig i hela ditt liv. 300 kalorier motsvarar ungefär 4 dl mjölk. Det hela är enkelt matematiskt, förbränn mer kalorier än du stoppar i dig, Dessutom är det omöjligt att du bränner så lite som 300 tror att ifall man sitter helt stilla så bränner man mellan 1500-2000 kcal på en dag
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in