2011-01-09, 02:30
Medlem
SmeagolXXXs avatar
Jag tycker hela tråden signalerar att du har mycket, mycket liten kunskap, och att du tror att allt är så mycket enklare än det är.
Om det bara var som du (TS) tror så skulle halva världen vara millionärer.

När du skriver "jag har en polare som hjälper mig gratis att utveckla produkten" visar att du inte har en susning om vad det innebär att ta fram kommersiella produkter.

Sedan är det inte heller så enkelt så att om du har en perfekt ide, och en färdigt utvecklad produkt så är allt klart för att håva in millionerna. Lanseringen är mycket svårt, kostsam och tidskrävande och här har det fallit för många.

De tipsen som är realistiska för din nivå är faktiskt gräsklippning och snöskottning, hur tråkigt det än är att höra.

Gå färdigt skolan, och skaffa dig lite grundläggande praktik….sedan är det dags för dig att håva i de stora pengarna…
Citera
2011-01-09, 02:35
Medlem
Dalailamas avatar
Arbeta som säljare och fakturera arbetsgivaren. Bör väl kunna ge dig en bra slant om du är driven.
Citera
2011-01-09, 12:21
Medlem
Man brukar väl säga att det går tusen bra idéer på varje bra entreprenör. Om man ändå känner att det är just den där fina idén som saknas så finns det gott om ställen att hämta inspiration från.

http://www.springwise.com/ Är en väldigt intressant sida som skriver om innovativa idéer och företag runt om i världen. En verksamhet som fungerar utomlands har ofta goda förutsättningar att lyckas även här, så varför inte härmas lite?

Affärsplanstävlingar finns både här och i resten av världen. Surfa in på exempelvis http://www.studentcompetitions.com/ och hitta ett par stycken, titta sedan på gamla vinnare, där kanske du hittar något som går att genomföra här?

Om du hittar något att göra skulle jag tipsa om att göra det tillsammans med någon, lätt att man tröttnar annars.
Citera
2011-01-09, 12:45
Medlem
SmeagolXXXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hualigen
.....
Om du hittar något att göra skulle jag tipsa om att göra det tillsammans med någon, lätt att man tröttnar annars.

Jag skulle vilja lägga in en varning för att ta in andra delägare om man inte måste. Det finns millioner saker att bråka om i ett företag med flera ägare. Har du kunskaperna och pengarna som krävs, så kör företaget som ensam ägare är definitivt mitt tips.
Citera
2011-01-09, 15:56
Medlem
dannywtfs avatar
* Vad sägs om att göra någon form av lokal auktionssida på nätet? Folk ger grejer till dig som de vill sälja och du tar procent på det som säljs. Det enda du behöver är ju egentligen möjligheter att frakta sakerna och någonstans att ha dem.

* Starta en nybörjarkurs om datorer för gamlingar! Det finns ju många gamla som vill lära sig lite och jag utgår ifrån att du kan tillräckligt för att kunna lära dem.

* Någon form av uppträdande som du kan tjäna på? Vad sägs om att göra en revygrupp/talangjakt för ungdomar där du fixar stor lokal så att det kan dyka upp en massa föräldrar/syskon som kan titta. Ta inträde och inkassera.

* Importera sprit är en väldigt lukrativ, men tvivelaktig, business. Åk till Tyskland med en släpvagn och köp så mycket sprit du kan bära. Du tjänar lätt flera tusenlappar per resa. Tyvärr är du inte 20, så du måste troligtvis ha med en vuxen som kan ta in spriten i Sverige.

Det finns hur mycket som helst om man bara har lite fantasi
Citera
2011-01-09, 23:14
Medlem
Johan121s avatar
[quote=dannywtf]* Vad sägs om att göra någon form av lokal auktionssida på nätet? Folk ger grejer till dig som de vill sälja och du tar procent på det som säljs. Det enda du behöver är ju egentligen möjligheter att frakta sakerna och någonstans att ha dem.

* Starta en nybörjarkurs om datorer för gamlingar! Det finns ju många gamla som vill lära sig lite och jag utgår ifrån att du kan tillräckligt för att kunna lära dem.

Dessa två förslag tycker jag låter väldigt bra.
Utveckla?
Citera
2011-01-09, 23:30
Medlem
Privatpers0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan121

Citat:
Dannywtf

* Vad sägs om att göra någon form av lokal auktionssida på nätet? Folk ger grejer till dig som de vill sälja och du tar procent på det som säljs. Det enda du behöver är ju egentligen möjligheter att frakta sakerna och någonstans att ha dem.

Dessa två förslag tycker jag låter väldigt bra.
Utveckla?

Men herregud! Vill du att någon ska diva företaget åt dig med? Med lite fantasi så kan ett barn utveckla dessa förslag. En auktionssida tänk dig en lokal variant av Tradera. Datorkurs för seniorer går kort ut på att du håller en kurs i enkel datoranvändning om hur datorn fungerar sen några lektioner senare går du vidare till internet och hur man tex googlar. Vill du att jag ska bli ännu tydligare eller förstår du nu?

Senast redigerad av Privatpers0n 2011-01-09 kl. 23:32.
Citera
2011-01-09, 23:33
Medlem
Johan121s avatar
Men herregud på dig själv!

Jag tänkte mig att han kunde utvecka sina ideer ytterligare.
Och nej tack, jag vill inte att någon driver företaget åt mig - det vill jag göra själv.
För det är de jag brinner för.
Citera
2011-01-10, 00:55
Medlem
nycklars avatar
gör hemmagjorda kakor som du går runt och kränger i kvarteret.
Citera
2011-01-10, 10:30
Medlem
Salgouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan121
Men herregud på dig själv!

Jag tänkte mig att han kunde utvecka sina ideer ytterligare.
Och nej tack, jag vill inte att någon driver företaget åt mig - det vill jag göra själv.
För det är de jag brinner för.

Din comeback gick sådär.. Privatpers0n har rätt, börja tänka lite själv! Du har fått ett par idéer som du tycker är intressanta och där finns tillräckligt med detalj för att du själv lätt kan utveckla dom, kör på nu. Om du vill att någon annan ska fundera ut dina idéer helt och fixa allt så du bara kan "driva" sen så kanske du är mer lämpad för franchising?
Citera
2011-01-10, 10:35
Medlem
SmeagolXXXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salgoud
......så kanske du är mer lämpad för franchising?

...och vad franchising betyder kommer du att lära dig senare i skolan.

Citera
2011-01-10, 11:22
Medlem
Johan121s avatar
Och det har jag redan lärt mig..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in