2011-01-08, 01:20
Medlem
gr0gg0s avatar
Jag har ett problem med muspekaren. Den rr sig mer till vnster och upp n vad jag rr musen.
T ex. Om jag endast gr cirklar med musen p musmattan s drar sig pekaren upp i vnsta hrnet av skrmen.
Jag trode tidigare att det bara var musen som var lite trasig, men nu har jag ftt tag p en wacom ritplatta som jag trode skulle lsa mina problem s att jag kan mla i ps. Men men.. samma problem hr vilket borde betyda att felet ligger i mjukvaran.

Ngon som vet hur man lser detta? Vad r det fr fel?
Citera
2011-01-08, 01:26
Medlem
cannaBes avatar
Inne i kontrollpanelen s kan du kalibrera musen. Jag minns inte exakt vad det str men kolla under Kontrollpanelen\Mus, sen r det under ngon av flikarna. Kanske p "Pekaralternativ".
Citera
2011-01-08, 01:34
Medlem
gr0gg0s avatar
Tack cannaBe. Problemet frsvann nr jag valde "enhance pointer precision". Det terkommer om jag bockar av det. Hittar ingen kalibrering.

edit: N.. Felet r kvar, bara inte lika tydligt med "enhance pointer precision".
Senast redigerad av gr0gg0 2011-01-08 kl. 01:38.
Citera
2011-01-08, 01:44
Medlem
cannaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gr0gg0
Tack cannaBe. Problemet frsvann nr jag valde "enhance pointer precision". Det terkommer om jag bockar av det. Hittar ingen kalibrering.

edit: N.. Felet r kvar, bara inte lika tydligt med "enhance pointer precision".
Hmm, jag r sker p att jag har gjort det sjlv. Men det kanske beror p vilken mus och drivrutin man har d. Har du tittat alla flikar och tryckt p alla tillgngliga knappar under "Mouse"?

Det borde vl heta ngot med "motion" eller "calibrate".
Citera
2011-01-08, 01:59
Medlem
gr0gg0s avatar
Under fliken 'pointer option' finns motion, 'snap to' och visibility. Under motion finns 'pointer speed' och valet 'enhance pointer precision'. Inget verkar vara en lsning p det hr problemet. Lsningen finns nog inte i mouse properties.
Felet uppstr endast i windows miljn. Inte i spel.
Citera
2011-01-08, 02:06
Medlem
gr0gg0s avatar
Nu testade jag att plugga in en Razor Dimond mus och den reagerar inte p problemet. Men den andra musen x-710bk beter sig fortfarande konstigt och lika s wacom. Detta ven nr alla tre r inkopplade samtidigt. Mste vara ngot med drivrutinen.
Citera
2011-01-08, 16:08
Medlem
gr0gg0s avatar
Ok. Jag tror det har lst sig nu och jag postar fr att det kanske hjlper ngon i framtiden.

Pointer speed mste vara satt p 5/10, allts mitten. Annars s uppstr problemet tydligt.
Jag installerade nya /gamla drivrutiner till x-710bk musen dr det fanns mjlighet att vlja dpi fr x och y axlarna. Sjlvklart ska det vara lika p bda.
Wacomen hittade jag drivrutiner till, som fixade problemet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in