Citat:
Ursprungligen postat av hellsis666
i min förening har inget stambyte ännu gjorts sedan 1954 så det borde ju vara på gång. dock har jag märkt att de flesta har renoverat sina badrum löpande sen jag flyttade hit. kanske skulle man fråga föreningen. tycker det verkar helt idiotiskt att man individuellt renoverar så gamla badrum när det ändå behövs göras i alla lägenheter. som förening kan man ju få bra mycket bättre priser på grejerna såklart än om man gör det på egen hand så nu undrar man lite vad som kan vara på gång.
Jag kan inte hålla med mer. Det är likadant här. Folk har renoverat hela läg.het inkl. badrum. Nu fick vi det förbaskade kvartersbladet innan jul att det är på g med stambyte då. Om nåt år eller två. Minns inte exakt när det skulle ske. Men man är ju förvarnad iallafall.
Jag tror inte folk är tillräckligt insatta i detta med typ skötsel (stambyte som behövs göras typ vart miljonte år). Det är ju något man vill kolla upp innan man renoverar. Jag var ju uppenbarligen inte jätte insatt i det, men vet ju bättre nu

Det är ju ändå inte jag som står som ägare till lyan, men jag får håla koll på den. Jag får skrubba på möglet så gått det går ett tag till, så får jag kolla med styrelsen om vad som är planerat med renovering och byten och skit. Även ta upp någon som får kolla om det är mögel under golv. För då måste jag fixa det åtminstone. Kan ju inte bo bland mögelsporer i år till. Inte utsätta katterna för det heller.
Dem kanske trots allt bara planerar en relining. Ska ringa på måndag. Om inte annat så lägger jag gärna mellanskillnad på ett fräscht/snyggt badrum i samma veva.