2011-01-07, 22:11
Medlem
HH74s avatar
Snart har Flashback en halv miljon medlemmar. Det gör forumet till det största i Sverige, kanske rentav Norden om vi räknar bort "communitysajter" som MSN eller massmedia som Aftonbladet.

Visserligen finns det dubbelkonton(och till och med trippelkonton) men ändå: trenden pekar uppåt. Flashback är idag i positionen att admin går ut och offentligt dissar SVT Debatt. Man har byggt upp sin egen plattform och här får man säga allt - allt. Kommer detta att påverka samhället på något sätt? Vad man får diskutera och inte etc? Och vad betyder det för själva sajten när alltfler konton skapas? Inte alla är kopior, om ens de flesta av de nya. Kan Flashback bli för stort till slut?
Citera
2011-01-07, 22:20
Medlem
Det är ju inte alls så att man får säga allt.

Visst tillåter flashback att man får uttrycka sig mer än i andra sammanhang, men det finns absolut begränsningar.
Citera
2011-01-07, 22:24
Medlem
olasvenssons avatar
Tror att FB kan bli grymt stora. För stora kan dom aldrig bli. Att FB sedan avstog från SVT är bara bra.
Citera
2011-01-07, 22:25
Medlem
kaffelattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HH74
Snart har Flashback en halv miljon medlemmar. Det gör forumet till det största i Sverige, kanske rentav Norden om vi räknar bort "communitysajter" som MSN eller massmedia som Aftonbladet.

Visserligen finns det dubbelkonton(och till och med trippelkonton) men ändå: trenden pekar uppåt. Flashback är idag i positionen att admin går ut och offentligt dissar SVT Debatt. Man har byggt upp sin egen plattform och här får man säga allt - allt. Kommer detta att påverka samhället på något sätt? Vad man får diskutera och inte etc? Och vad betyder det för själva sajten när alltfler konton skapas? Inte alla är kopior, om ens de flesta av de nya. Kan Flashback bli för stort till slut?

Förändringen har väl redan börjat.
Otroligt många konstiga trådstarter, och många glin som skitar ner i forumet.
Jag tror det kan bli för stort för sitt eget bästa.
Citera
2011-01-07, 22:44
Bannlyst
Kan tänka mig att 30% av alla medlemar är inaktiva/bannade etc.
Men så finns det ju de som besöker FB utan att bli medlemar också.
FB = FRIHET
Flashback är hemsida nummer 1. om de nu skulle stänga av alla sidor.
Citera
2011-01-08, 00:03
Medlem
DigGaNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HH74
Snart har Flashback en halv miljon medlemmar. Det gör forumet till det största i Sverige, kanske rentav Norden om vi räknar bort "communitysajter" som MSN eller massmedia som Aftonbladet

Om man går efter http://www.big-boards.com/ och efter antal medlemmar är Flashback på 12'e plats när det gäller forum från hela världen. Nordens största forum är det garanterat, frågan är om det är Europas största.
Citera
2011-01-08, 00:10
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaffelatte

tyvärr ja. mycket skitsnack i trådarna, FB's heliga graal, "kvantiet>kvalitet" verkar vara något som cirka 80% har missat + läst reglerna (vilka är solklara).

folk klarar inte heller av att skapa en helt enkel jävla topic som har med ämnet att göra
och klarar sedan inte av att söka i något ämne, utan bara skapa topic, helst en till 2 min senare för att man inte har fått något svar på sin dumma fråga.

det finns speciellt en sorts trådstart jag hatar, det är när folk inte får upp någon hemsida på några millisekunder, det första man gör är att skapa en diskussionstråd(?) på flashback, där man frågar, "ligger aftonbladet/swedbank/facebook/etc. nere" GAAAWD!

sorry, nu glider jag iväg för ämnet, min personliga åsikt är att storleken på forumet inte är nyttigt,
i alla fall när de som hänger här inte klarar av att "sköta" sig.
Citera
2011-01-08, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DigGaN
Om man går efter http://www.big-boards.com/ och efter antal medlemmar är Flashback på 12'e plats när det gäller forum från hela världen. Nordens största forum är det garanterat, frågan är om det är Europas största.
Ska man gå efter medlemmar så hamnar väl vi ändå på en 8e plats?
Citera
2011-01-08, 01:02
Medlem
JagSkrevs avatar
Ja det betyder väl bara att sidan blir större och "bredare", når ut till fler? Tänk också på att vissa har nog mer än ett konto, så det är knappast en halv miljon unika användare. Och som roxs skrev så är nog inte alla aktiva heller.
Citera
2011-01-08, 01:43
Medlem
DigGaNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av innebandyboi
Ska man gå efter medlemmar så hamnar väl vi ändå på en 8e plats?

Rättelse: 118'e plats.

Förstasidan var tydligen inte sorterad efter antal medlemmar

http://rankings.big-boards.com/?sort=members&p=6
/\ Där skulle Flashback hamna
Citera
2011-01-08, 01:51
Medlem
PostWhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DigGaN
Rättelse: 118'e plats.

Förstasidan var tydligen inte sorterad efter antal medlemmar

http://rankings.big-boards.com/?sort=members&p=6
/\ Där skulle Flashback hamna

Synd att de inte updatar http://www.big-boards.com/board/970/
Citera
2011-01-08, 08:05
Medlem
HH74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaffelatte

Fast det har vi hört i flera år nu.
Jag har surfat på FB i över fem år. Det här är mitt andra konto. Jag kan inte säga att kvalitén är extremt mycket sämre nu än då även om den är något sämre. Visst, på den tiden så hade du ett skönt stammisgäng men även då fanns det troll och dårar. Bara att dårar och troll syns mer generellt och när forumet växer så syns också de mer. Men epidemiskt är det inte. Hade Flashback varit så dåligt hade både du och jag slutat komma för länge sedan.

En halv miljon medlemmar är väldigt mycket. Kommer det verkligen vara en stor skillnad mellan 0.5 och t.ex. 2 miljoner medlemmar? Efter en gräns så blir det bara siffror.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in