2011-02-15, 22:48
Bannlyst
Vem blev nr 5oo.ooo ?
Citera
2011-02-15, 23:08
Medlem
Brutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combot
Admin, varför i helskotta kan du inte kommentera att siffran 500.000 har passerats??

Det har ju uppenbarligen engagerat ett helt gäng fb:are. Men det är tydligen ingen
händelse att uppmärksamma för admin själv.

KFK du vet.

//Brute
Citera
2011-02-16, 00:31
Medlem
LnddNs avatar
FB är en kraft att räkna med det har varit det ett tag, men nu är det någon milstolpe som har passerats ½miljon medlemmar klingar bra. Till valet 2014 tror jag att Flashback kan styra mycket genom det massiva antal som besöker sidan.

När tror ni vi når 1 miljon?
Citera
2011-02-16, 19:03
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LnddN
FB är en kraft att räkna med det har varit det ett tag, men nu är det någon milstolpe som har passerats ½miljon medlemmar klingar bra. Till valet 2014 tror jag att Flashback kan styra mycket genom det massiva antal som besöker sidan.

Beror på... jag tror att forum, genom att de sprider sig genom word of mouth ökar exponentielt. Så det lär inte ta lika länge som det tog att nå 500 000. Men några år i alla fall.
Citera
2011-02-16, 19:10
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Vad tror du att Flashback skulle kunna styra? Och i kraft av vad?

Det kan bli tre miljoner medlemmar om det så vill - men exakt vad menar du att det skulle ge Flashback mandat till?

Mig veterligen ansluter sig ingen hit i akt och mening att stödja någon särskild sak som Flashback uttalat och hävdar att de skall föra fram. FB har alltså fått mandat för ingenting i kraft av sina medlemmar.
Citera
2011-02-17, 14:40
Medlem
LnddNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vad tror du att Flashback skulle kunna styra? Och i kraft av vad?

Det kan bli tre miljoner medlemmar om det så vill - men exakt vad menar du att det skulle ge Flashback mandat till?

Mig veterligen ansluter sig ingen hit i akt och mening att stödja någon särskild sak som Flashback uttalat och hävdar att de skall föra fram. FB har alltså fått mandat för ingenting i kraft av sina medlemmar.

Flashback kan få mandat att styra debatten, att något som tas upp och skrivs mycket om i FB så kan det innebära att det kommer skrivas på det i tidningar osv. Något som har hänt ett fåtal gånger redan.

''På forumet flashback har man kunnat läsa om''

Solsidan tog upp flashback som ett fenomen, med det klassiska citatet ''jag läste det på flashback då måste det vara sant'' det är ironiskt men ändå på något sätt skrämmande skönt att just det citatet fick vara med.

är bakis förlåt för stavfel.
Citera
2011-02-17, 16:18
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Flashback kan få mandat att styra debatten, att något som tas upp och skrivs mycket om i FB så kan det innebära att det kommer skrivas på det i tidningar osv. Något som har hänt ett fåtal gånger redan.

''På forumet flashback har man kunnat läsa om''

Solsidan tog upp flashback som ett fenomen, med det klassiska citatet ''jag läste det på flashback då måste det vara sant'' det är ironiskt men ändå på något sätt skrämmande skönt att just det citatet fick vara med.

är bakis förlåt för stavfel.
Fast det är ju faktiskt tvärtom - det som tas upp på Flashback är ju sådant som det står om i media eller i övrigt.
Vilken ide skulle ha fötts här på FB menar du som skulle haft den kvaliteten att den fått genomslag i övriga media?

Dessutom är inte att vara en debatt bland andra debatter att styra något - och den funktionen har ju Flashback redan. Flashback som forum och vad som försigår här har ju länge varit omdebatterat oavsett antalet medlemmar.
Citera
2011-02-17, 16:57
Medlem
Ondves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Då har man varit med om det också. Verkar som att de senaste 150 000 nya medlemmarna tillkom relativt snabbt? Tycker inte att det var så längesedan som FB bara hade lite drygt 350 000 medlemmar, men jag kanske har fel. Eller?

En förklaring till att det kan ha ökat snabbt på slutet kan ju vara detta:

Varning för effektivare rutiner gällande off-topic och tillsägelser

https://www.flashback.org/t1332119

Alltså att många av de nya användarna är sådana med tidigare konton bannade som bara registrerar nya .
Citera
2011-02-17, 19:22
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Beror på... jag tror att forum, genom att de sprider sig genom word of mouth ökar exponentielt. Så det lär inte ta lika länge som det tog att nå 500 000. Men några år i alla fall.

Detta skulle vara okej att anta om Sveriges befolkning var oändlig eller mycket större än den är nu.
Citera
2011-02-17, 19:58
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Detta skulle vara okej att anta om Sveriges befolkning var oändlig eller mycket större än den är nu.

Jo jo, men nu tänkte jag inte att det skulle tas ordagrant.
Citera
2011-02-27, 12:47
Medlem
HH74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1-2-3-4-5
Vem blev nr 5oo.ooo ?

Bra fråga, någon som vet?
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera