2011-01-07, 20:25
Medlem
http://img440.imageshack.us/img440/3656/cimg1179n.jpg

Fick dessa nyligen, fyra stycken träredskap som tydligen, var ingen speciellt märke men det var tydligen för asiatisk matlagning.

Jag kan inget om sånt här, i vilka situationer lämpas var och en av dessa bäst tror ni?
Citera
2011-01-07, 20:30
Bannlyst
Kan användas till mycket, till exempel röra om pytt i pannan eller köttfärsen.
Citera
2011-01-07, 20:33
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnPapperslapp
http://img440.imageshack.us/img440/3656/cimg1179n.jpg

Fick dessa nyligen, fyra stycken träredskap som tydligen, var ingen speciellt märke men det var tydligen för asiatisk matlagning.

Jag kan inget om sånt här, i vilka situationer lämpas var och en av dessa bäst tror ni?
Det är ju tre vanliga varianter på stekspadar samt en grund träslev för omrörning i grytor och liknande. Har inget med asiatisk matlagning att göra.

Skall jag vara ärlig så ser dessa redskap ut att vara köpta i en presentbutik.

~Paul~
Citera
2011-01-07, 21:09
Medlem
Ja, de är nog köpta i en presentbutik, jag fick dem men det är inget seriöst köp, fick med dem mest som en "bonus". Det var mest på skoj, så ingen har någon egentlig funktion? Varför skulle jag vilja använda den hela hellre än den med hål i mitten te x?

Jag var nog inte så inriktad på att de var för asiatiskt bruk egentligen, fast än att det stod så. Jag har sett (och har nog hemma någonstans) liknande förut men jag tänkte mest på om de finns någon anledning till varför de ser ut som de gör. Kanske mest nyfiken på den med hål i mitten, vad är syftet liksom? Är det bara för utseendets skull eller har den faktiskt någon praktiskt nytta som jag inte vet om? :S
Citera
2011-01-07, 21:25
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnPapperslapp
Varför skulle jag vilja använda den hela hellre än den med hål i mitten te x?.........tänkte mest på om de finns någon anledning till varför de ser ut som de gör. Kanske mest nyfiken på den med hål i mitten, vad är syftet liksom? Är det bara för utseendets skull eller har den faktiskt någon praktiskt nytta som jag inte vet om? :S
I det här utförandet har dessa utföranden ingen större praktisk funktion. Det finns dock varianter som har det. Dessa är dock utformade på ett mer effektivt sätt än dina lek-redskap .

~Paul~
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in