• 1
  • 2
2011-01-07, 18:09
Medlem
Tjena FB!

Hoppas ni kan hjälpa mig lite här,

det är så att jag är sugen på att studera i England i universitet och jag tror att jag kommer att snitta runt 13,5 i gymnasiet som jag snart är klar med, jag har när jag slutar ungefär 65% VG, 30% G och sen 5% MVG.

Vill plugga business i universitet och går just nu naturinriktning på gymnasiet och har läst C och D kursen í matte och sen företagsekonomi och import export som kan vara nödvändigt.

Hade tänkt på universitet i West Midlands eller London.

Om jag väljer West Midlands vill jag börja på dessa (i ordning)
1. Warwick University
2. Birmingham University
3. Birmingham City University
4. Coventry University

Om jag väljer London vill jag börja på dessa (i ordning):
1. London Imperial eller London School of Economics
2. City University
3. Queen Mary University
4. London East University

Vilka av dessa är möjliga för mig att komma in på? (har en chans dvs)

Vet ni inte vilka alla dessa universitet är så svara bara på de ni vet..

Tack på förhand!

/MVH Joe (Display name: jojoshomojo)
Senast redigerad av jojoshomojo 2011-01-07 kl. 19:03.
Citera
2011-01-07, 18:13
Medlem
Nu är jag verkligen inte insatt i det här ämnet men du kommer definitivt inte in på Warwick eller London Shool of Economics med 13,5 i betygssnitt.
Citera
2011-01-07, 18:13
Medlem
Suck...

Du kommer troligtvis inte in på något av dem. Satsa på att plugga i Sverige och kör ett utlandsår i England istället.
Citera
2011-01-07, 18:26
Medlem
Mathematics1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Nu är jag verkligen inte insatt i det här ämnet men du kommer definitivt inte in på Warwick eller London Shool of Economics med 13,5 i betygssnitt.
Han skulle inte heller komma in på någon av dom med 22.5.
Citera
2011-01-07, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mathematics1
Han skulle inte heller komma in på någon av dom med 22.5.

Tanken på att de har någon annan form av antagning, typ SAT eller liknande, slog mig med. Men det jag främst syftade på var att om man har 13,5 i betyg så lyckas man nog inte så bra på dessa prov eller i själva studierna. Har man 22,5 i betyg så betyder det ändå något, att man är en naturbegåvning eller ordentligt studiemotiverad.
Citera
2011-01-07, 18:38
Medlem
Mathematics1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Tanken på att de har någon annan form av antagning, typ SAT eller liknande, slog mig med. Men det jag främst syftade på var att om man har 13,5 i betyg så lyckas man nog inte så bra på dessa prov eller i själva studierna. Har man 22,5 i betyg så betyder det ändå något, att man är en naturbegåvning eller ordentligt studiemotiverad.
SAT är det i USA. Har för mig att man inte kan komma in på universiteten ovan direkt efter gymnasiet. Man måste ha läst något år på högskola/universitet för att få ett visst antal högskolepoäng.
Citera
2011-01-07, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbrytaren
Suck...

Du kommer troligtvis inte in på något av dem. Satsa på att plugga i Sverige och kör ett utlandsår i England istället.

Ok, Warwick, Imperial, LSE och Birmingham (eventuellt även Queen Mary och City) är för bra kanske, lite "MVG i princip i alla ämnen" universitet.

MEN Birmingham City, London East och Coventry universitet är ju inte de bästa i England direkt men de ska man fan kunna komma in på.

Grabbar, det är något som drar mig till England de e drf ja vill dit, e ju uppvuxen där o shiiet Så man får minnen o älskar England hehe (a)
Citera
2011-01-07, 20:02
Medlem
karamellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jojoshomojo
Tjena FB!

Hoppas ni kan hjälpa mig lite här,

det är så att jag är sugen på att studera i England i universitet och jag tror att jag kommer att snitta runt 13,5 i gymnasiet som jag snart är klar med, jag har när jag slutar ungefär 65% VG, 30% G och sen 5% MVG.

Vill plugga business i universitet och går just nu naturinriktning på gymnasiet och har läst C och D kursen í matte och sen företagsekonomi och import export som kan vara nödvändigt.

Hade tänkt på universitet i West Midlands eller London.

Om jag väljer West Midlands vill jag börja på dessa (i ordning)
1. Warwick University
2. Birmingham University
3. Birmingham City University
4. Coventry University

Om jag väljer London vill jag börja på dessa (i ordning):
1. London Imperial eller London School of Economics
2. City University
3. Queen Mary University
4. London East University

Vilka av dessa är möjliga för mig att komma in på? (har en chans dvs)

Vet ni inte vilka alla dessa universitet är så svara bara på de ni vet..

Tack på förhand!

/MVH Joe (Display name: jojoshomojo)

Glöm Imperal, LSE, Birmingham och Warwick och QMUL helt och hållet!!! Du har verkligen mycket lägre betyg än behörighetskraven. Skulle inte tro att du har en chans till Cass/City heller.
London East, Coventry, Birmingham city- Ptja, det är möjligt.
Citera
2011-01-07, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jojoshomojo
MEN Birmingham City, London East och Coventry universitet är ju inte de bästa i England direkt men de ska man fan kunna komma in på.

Problemet är ju att ditt snitt är rätt lågt.

Birmingham city skriver att kraven för Svenskar är: "Students who have obtained the Slutbetyg Från Gymnasieskola with an average grades of VG or above are eligible to apply to our undergraduate courses."

Och det är lägsta kravet för att få söka ens.
Citera
2011-01-07, 22:29
Medlem
Oscizs avatar
Ingenting är omöjligt, se bara på Anders Borg som fick IG i matematik under gymnasiet (vilket han senare tentade upp). Tycker inte man ska döma ut människor som inte presterar speciellt bra under gymnasiet. Man utvecklas hela livet och i synnerhet fram till 25års ålder då pannloben är fullt utvecklad. Far min är ett lysande exempel då han precis klarade sig med godkända betyg under gymnasiet för att vidare studera ekonomi på en mindre ansenlig högskola för att slutligen ta ut en master från handels. Han jobbar idag på Carnegie.
Citera
2011-01-07, 22:31
Medlem
karamellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osciz
Ingenting är omöjligt, se bara på Anders Borg som fick IG i matematik under gymnasiet (vilket han senare tentade upp). Tycker inte man ska döma ut människor som inte presterar speciellt bra under gymnasiet. Man utvecklas hela livet och i synnerhet fram till 25års ålder då pannloben är fullt utvecklad. Far min är ett lysande exempel då han precis klarade sig med godkända betyg under gymnasiet för att vidare studera ekonomi på en mindre ansenlig högskola för att slutligen ta ut en master från handels. Han jobbar idag på Carnegie.

Jaja, men den här snubben kan inte komma in med nuvarande betyg på ett bra universitet i England. så är det. VISST, han kan komma in på mastersnivå om han gör bra ifrån sig på grundnivå på ett dåligt universitet, men det är inte det vi diskuterar.
Citera
2011-01-07, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osciz

Jo, vis kille den här "Osciz", jag har ju även bra referenser jag kan fixa (släkt som har pHd i cambridge, oxford etc)

Ni kanske vill höra ett av mina verkliga exempel?

Min mamma kom in på Warwick (när den även var toppuniversitet i UK) hon kom in med runt 3,1 (som idag typ: 11,00). Hon gick inte en sådan bred gymnasieutbildning som mej heller (natur), hmm.. tror man grejjar minst Birmingham City, Cov och East Ldn, nemas problemas FB!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in