Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-01-07, 18:05
  #1
Medlem
Tjena, det är så att jag tänkte koppla in mitt gamla Super Nintendo i min nya TV.
Det är en Philips, 42tum fullHD. har kopplat in super nintendot i Antenn kontakten men hittar inte kanalen nånstans, har gjort sökning utan resultat.

Kan det vara så att konsolen är för gammal för tv'n? att den inte får kontakt eller tv'n inte känner av den?

All hjälp är tacksam!
Citera
2011-01-07, 18:12
  #2
Medlem
Ricques avatar
Den ska finnas på kanal 3 eller 4 beroende på vad du ställt in SNES:et på (finns en switch längst bak på konsollen)

Kolla så att du söker på analoga kanaler och inte råkar ha TVn inställd på digital.
__________________
Senast redigerad av Ricque 2011-01-07 kl. 18:18.
Citera
2011-01-07, 18:15
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ricque
Den ska finnas på kanal 3 eller 4 beroende på vad du ställt in SNES:et på (finns en switch längst bak på konsollen)

Kolla så att du söker på analoga kanaler och inte råkar ha TVn inställd på digital.

Har provat både 3:an och 4:ans switch.

Söker analoga kanaler just nu, Tv'n inställd på digital? hur kollar man det?
Citera
2011-01-07, 18:18
  #4
Medlem
Ricques avatar
Brukar finnas en digital/analog knapp på fjärren, eller så växlar du mellan analog och digital när du väljer ingång på TVn, bland scart, hdmi etc. Den digitala är den du oftast har ifall du kör med TV-kort/satellit.

Funkar det ändå inte så satsa på en Scart-kabel till SNES:et. Då funkar det garanterat. Brukar finnas ute på Tradera.
Citera
2011-01-07, 18:26
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ricque
Brukar finnas en digital/analog knapp på fjärren, eller så växlar du mellan analog och digital när du väljer ingång på TVn, bland scart, hdmi etc. Den digitala är den du oftast har ifall du kör med TV-kort/satellit.

Funkar det ändå inte så satsa på en Scart-kabel till SNES:et. Då funkar det garanterat. Brukar finnas ute på Tradera.


Hittar inget.. Håller på att kolla i en bruksanvisning nu, om jag inte hittar något där få det nog bli en scartkabel från tradera, har du lust kan du gärna kolla upp en åt mig så jag vet vad de för någon jag ska ha

Kör varken med tvkort eller satellit, har det genom bredbandet. Tack för all hjälp!
Citera
2011-01-07, 18:42
  #6
Medlem
Ricques avatar
http://www.tradera.com/search/result...ES+Scart+kabel

Vilken som helst av de där tre kablarna borde fungera, och de är inte speciellt dyra.

Om du kör genom bredbandet så visas kanalerna på den digitala ingången då bilden är digital. Det är väl i princip bara kabel-TV i hyreslägenheter som kör analog bild.

Hoppas du får det att fungera!
Citera
2011-01-08, 01:08
  #7
Medlem
SmokeSkillss avatar
Brukar alltid finnas en knapp där du ställer TV/DTV, finns det ingen snabbknapp så får du gå in i inställningar och ställa in analog TV där.

Det ska gå som du kopplat nu iaf men är lite lurigt, kan vara så att du får göra en kanalsökningefter analoga kanaler. Det enklaste sättet att veta om du har på analogt eller digitalt är att du får "myrornas krig" så fort du switchar på det analoga. Har du det är allt rätt och det är bara att köra en sökning så ska du nog hitta sneset.
Citera
2011-01-09, 11:47
  #8
Medlem
mogs avatar
Flyttar till retro avdelningen och när jag ändå håller på så fixade jag rubriken också.

//Mod
Citera
2011-01-09, 12:10
  #9
Medlem
-Johan-s avatar
Hade mycket problem med detta jag med. Sket i det och kom på att jag hade en scart kabel som passade (samma som gamecube multi) och då funkade det direkt. Bättre bild får man också :- )
Citera
2011-03-21, 20:11
  #10
Medlem
DoomSowers avatar
Hej, jag har också problem med att få bild från mitt snes på tvn. Har en Panasonic och när jag söker efter kanaler så hittar den en CH03 (har inga kanaler på tvn btw) men det syns ändå ingenting när jag är på den kanalen. Kör med antenn grejer som följer med, men det kanske är lika bra att fixa en scart?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback