• 1
  • 2
2011-01-07, 13:52
Medlem
PjerTights avatar
Ja, som rubriken lyder. På deras hemsida står det att man har 90 dagars gratis support efter inköp av produkt. Men när jag ringer numret (0771 199 519) så ber dom mig inte knappa in någon serienyckel eller nånting. Hur ska dom då veta att jag nyligen köpt produkten? Hur mycket kommer samtalet kosta?
Citera
2011-01-07, 13:55
Medlem
zBr9s avatar
Kolla här om du har rätt till gratissupport:
https://selfsolve.apple.com/agreementWarrantyDynamic.do
Citera
2011-01-07, 13:59
Medlem
PjerTights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Kolla här om du har rätt till gratissupport:
https://selfsolve.apple.com/agreementWarrantyDynamic.do

Jag vet att jag har rätt till gratissupport. Köpte produkten för 3 dagar sen. Men hur ska dom veta om jag ringer via telefon och dom inte ber om någon serienyckel, etc? Har du ringt supporten tidigare vet du hur det fungerar?
Citera
2011-01-07, 14:03
Medlem
anekis avatar
Du har rätt till _ETT_ samtal under de första 90 dagarna. Personen som svarar frågar dig om serienumret på din dator. Efter detta samtal kostar det 495:- per samtal (kan ha ändrats).
Citera
2011-01-07, 14:07
Moderator
Rassas avatar
Obegränsat antal samtal under dom 90 första dagarna för en Mac, ett samtal för en iPod:

http://www.apple.com/se/support/complimentary/
Citera
2011-01-07, 14:07
Medlem
PjerTights avatar
Tackar för svaren
Citera
2011-01-07, 14:24
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Som redan nämnts i tråden. Men du kan även ställa dina frågor här i Mac OS, vi hjälper gärna till

Finns inga dumma frågor, bara dumma svar.
Citera
2011-01-07, 18:01
Medlem
SpaderSexs avatar
dom frågar i 9.5 fall av 10 efter serienummret på din produkt när dom svarar. Du knappar altså inte in det själv.

Citat:
Ursprungligen postat av aneki
Du har rätt till _ETT_ samtal under de första 90 dagarna. Personen som svarar frågar dig om serienumret på din dator. Efter detta samtal kostar det 495:- per samtal (kan ha ändrats).
Det där vet jag inte vart du har fått det ifrån, men som flera tidigare sagt. Detta stämmer INTE. Du får ringa hur mycket du vill under de första 90 dagarna (inköps datumet räknat) Efter det får du teckan antingen en Applecare Protection Plan eller betala per ärende.
Senast redigerad av SpaderSex 2011-01-07 kl. 18:06.
Citera
2011-01-07, 18:24
Medlem
anekis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpaderSex
dom frågar i 9.5 fall av 10 efter serienummret på din produkt när dom svarar. Du knappar altså inte in det själv.

Det där vet jag inte vart du har fått det ifrån, men som flera tidigare sagt. Detta stämmer INTE. Du får ringa hur mycket du vill under de första 90 dagarna (inköps datumet räknat) Efter det får du teckan antingen en Applecare Protection Plan eller betala per ärende.

Det har jag fått inpräntat på Apple-utbildning efter Apple-utbildning. Då har killarna på huvudkontoret i Sverige missat att fördela ut den informationen.
Citera
2011-01-07, 18:29
Medlem
SpaderSexs avatar
Citat:
Det har jag fått inpräntat på Apple-utbildning efter Apple-utbildning. Då har killarna på huvudkontoret i Sverige missat att fördela ut den informationen.
Ja det har dom verkligen måste jag säga. Det där skulle ja ta upp med dom ganska snarligen. Inte för att ja vet vad det är för apple utbildningar du har gått?
Citera
2011-01-07, 21:12
Medlem
flipper1446s avatar
Citat:
Ett samtal gällde fram till 2007 eller något sådant. Då ändrade man reglerna till fria samtal inom 90 dagar efter köp.
Citera
2011-01-08, 07:17
Medlem
antagonistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpaderSex
Du får ringa hur mycket du vill under de första 90 dagarna (inköps datumet räknat)
Borde det inte rimligtvis gälla från första datumet man ringer supporten och anger sitt serienummer? Eller registreras varenda Mac-dator som säljs...? Det låter rätt konstigt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in