2011-01-07, 12:26
Medlem
Satt med mina studiomonitorer och min laptop idag. S ville jag har en strre skrm n den 15tum jag har p laptopen. S kopplade in strmmen till skrmen i frgreningen som studiomonitorerna satt i. Men d brjade dom brusa (typ "white noise" som lter hela tiden, allts inget brus nr man ljust spelar upp ngot"). Kan detta bero p att de fick fr lite strm eller ngot? (Studiomonitorerna stod precis intil vid sidorna om skrmen, kan det ha ngot med saken att gra?)
Citera
2011-01-07, 15:37
Medlem
Sliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jackielackiesaki
Satt med mina studiomonitorer och min laptop idag. S ville jag har en strre skrm n den 15tum jag har p laptopen. S kopplade in strmmen till skrmen i frgreningen som studiomonitorerna satt i. Men d brjade dom brusa (typ "white noise" som lter hela tiden, allts inget brus nr man ljust spelar upp ngot"). Kan detta bero p att de fick fr lite strm eller ngot? (Studiomonitorerna stod precis intil vid sidorna om skrmen, kan det ha ngot med saken att gra?)

Testa att byta uttag, r nog det jag skulle testa frst.
Citera
2011-01-07, 23:47
Medlem
OrakelSpektakels avatar
Vitt brus r ju ett vldigt diskantrikt brus, var ditt oljud snarare av arten brum? Lite svrt att frklara ett fenomen som kallas jordloop som det nog handlar om. P proffsiga aktiva hgtalare finns en knapp fr jordlyft (lift e.dyl) som antagligen hade rddat dig hr. Att koppla obalanserade mot balanserade ut/ingngar r ocks ett stt att f brum, vid snt tillflle kan man leta efter annan in/utgng kanske.

Trist nr det hnder.
Citera
2011-01-08, 13:10
Medlem
Tack bda fr era svar. Anvnder mig av tv uttag, finns inga fler i rummet. Men fr testa dra en en sladd till nrliggande uttag i rummet intill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in