• 1
  • 2
2011-01-07, 11:10
Medlem
3yearss avatar
Okej, jag har varit tillsammans med min flickvän i 3 år nu och under senaste tiden så har vi haft mycket problem, gammalt skit som har suttit och grott i mitt huvud och som nu kommer upp. Exakt vad problemen är är inte relevanta men det har delvis med sex att göra.. (old, Young dagarna innan vi blev tsm... 15, 41). Hon har även en annan massa skit som ligger och skräpar som tynger ner mig och som jag tar ansvar om.. Manipulativ liten flicka..

Till saken hör att jag känner att jag inte älskar denna flicka längre och känner att jag vill göra slut, orkar inte mer nu, hon knäcker mig.. Eftersom det är ett 3års förhållande och vi båda är 18 nu så känns sms så fel men jag har försökt med telefon/säga det face-to-face också. Det slutar dock bara med att hon övertalar mig att komma tillbaka osv.

Jag finner nu sms som nästa punkt men hur bär man åt för att formulera sig bra? Någon som har erfarenhet av detta? Jag har försökt tänka ut olika texter men ingen av dem blir bra.. Vill att det ska skada så lite som möjligt på henne eftersom hon redan är så svag..

Tack på förhand. (skrivit på iphone, sorry för ev. Stavfel)
Citera
2011-01-07, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3years
Okej, jag har varit tillsammans med min flickvän i 3 år nu och under senaste tiden så har vi haft mycket problem, gammalt skit som har suttit och grott i mitt huvud och som nu kommer upp. Exakt vad problemen är är inte relevanta men det har delvis med sex att göra.. (old, Young dagarna innan vi blev tsm... 15, 41). Hon har även en annan massa skit som ligger och skräpar som tynger ner mig och som jag tar ansvar om.. Manipulativ liten flicka..

Till saken hör att jag känner att jag inte älskar denna flicka längre och känner att jag vill göra slut, orkar inte mer nu, hon knäcker mig.. Eftersom det är ett 3års förhållande och vi båda är 18 nu så känns sms så fel men jag har försökt med telefon/säga det face-to-face också. Det slutar dock bara med att hon övertalar mig att komma tillbaka osv.

Jag finner nu sms som nästa punkt men hur bär man åt för att formulera sig bra? Någon som har erfarenhet av detta? Jag har försökt tänka ut olika texter men ingen av dem blir bra.. Vill att det ska skada så lite som möjligt på henne eftersom hon redan är så svag..

SMS är ingen bra idé. Riktigt fult att dumpa någon via sms faktiskt. Ring upp henne och be henne om att få träffas, sen säger du som det är. Att du inte har några känslor kvar för henne osv. Be a man ffs.
Citera
2011-01-07, 11:15
Medlem
Herrtrosas avatar
- Hej, jag vill tala med dig och det gäller något allvarligt...
- Du får höra av dig senare.
- Okej.
*klick*

Hur många gånger har du gått igenom den proceduren egentligen och hur sjutton kan du finna dig i det? Gör ett hastigt besök i värsta fall. Visserligen kanske hon vet vad som är på gång men inte fan kan hon undgå det på det viset. Vad gäller SMS-dump är det ingen större hit och har inga som helst erfarenheter av det, därför kan inte heller ge något tips vad gäller den saken.
Citera
2011-01-07, 11:16
Medlem
KungLustigs avatar
jag rekommenderar sms dina grabbar kommer klappa dig bakom ryggen å säga att det var bra gjort. Och att det var klockrent att göra de på sms!
Citera
2011-01-07, 11:18
Medlem
Mes mycket? bytte du ut kuken mot fittan?

Seriöst! Jävla mes! Du ska skriva ett slut sms för du blir " övertalad" och va tillsammans med tjejen för du INTE vågar säga det rent ut?

va ärlig och säg som det är bara för det förtjänar hon med tanke på att hon gillar dig.

Jävla toffel

Förlåt! men såna som du gör mig fan sur!
Citera
2011-01-07, 11:18
Medlem
Opids avatar
Citat:
Vill att det ska skada så lite som möjligt på henne eftersom hon redan är så svag...

Tycker du verkligen att är en bra ide att dumpa henne via SMS om hon redan är svag?

Om hon är svag bör du ta det face-to-face. Se bara stå på dig och inte vika dig.

Varning, OT:
Citera
2011-01-07, 11:25
Medlem
Herrtrosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opid
Tycker du verkligen att är en bra ide att dumpa henne via SMS om hon redan är svag?

Om hon är svag bör du ta det face-to-face. Se bara stå på dig och inte vika dig.

Varning, OT:

Ännu en anledning till varför TS inte bör gå den vägen och vidare bör TS ta sig en funderare på om det är någonting han hade uppskattat. Håller med!

OT: Den tanken slog mig också, skulle fan inte förvåna mig
Citera
2011-01-07, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caida
SMS är ingen bra idé. Riktigt fult att dumpa någon via sms faktiskt. Ring upp henne och be henne om att få träffas, sen säger du som det är. Att du inte har några känslor kvar för henne osv. Be a man ffs.

Varför inte? Du är ju arton! Fast, du skulle kanske knäcka henne Du kan väl köra "typisk slut" som "det är inte du, det är jag..." eller "jag är atraherad av annan kön" <-- det skulle hon inte bli knäkt på!

Fast om du har lite stake gör du slut "face to face" hon kommer att komma ihåg dig resten av livet genom sms, ellerhur!
Senast redigerad av foralder84 2011-01-07 kl. 11:51.
Citera
2011-01-07, 11:58
Medlem
Mad-Macs avatar
Tjena TS!
Du har bitchat om den där flickan i rätt många trådar under en längre tid nu. Det är dags att bara sätta ner foten och dra dig ur.

Vill hon inte lyssna irl så gör det på SMS då. Hon får väl skylla sig själv isf?

Hon kan ju alltid trösta sig med den gamle gubben efteråt...

Lycka till!
Citera
2011-01-07, 12:00
Medlem
3yearss avatar
För de som undrade om nickname, avatar och signatur, ja det finns samband.. Läs gärna min tidigare tråd om när hon var som mest självmordsbelägen. Jag vet att sms och telefon är så jävla fegt..allt detta har dock legat i luften i några måndader och hon skulle nog inte bli så förvånad då jag redan klargjort att jag inte vet hur jag känner för henne.. Ja, jag hatar att göra folk besvikna och ledsna därför blir det svårt..
Citera
2011-01-07, 12:04
Medlem
Baconbulles avatar
Citat:

Jag har mycket dålig erfarenhet av att göra slut via sms. Alla gemensamma vännerna höll på att ta hennes sida trots att det var hon som varit otrogen.

Tacka vet jag att bara gå ihop ute på stan och sen säga: jag är inte kär i dig längre/jag älskar inte dig mer. Svårt att argumentera emot, du kan ju faktiskt inte hjälpa vad du känner (eller inte känner). DET har jag bra erfarenheter av.
Citera
2011-01-07, 12:15
Medlem
MightyAnkas avatar
Nej, nej och åter nej!!!! Det är förbjudet att dumpa sin partner sedan tre år över sms

Om du nu ska göra slut så måste du vara helt säker på vad du vill, speciellt om hon är bra på att vinna tillbaks dig igen. Kom dit förberedd, men du behöver inte förklara dig så mycket. Ring till henne och säg att du kommer över. Väl där (antar att hon bor hemma?) så följer du med till hennes rum och säger enkelt men säkert nått i stil med "vi kan inte vara tillsammans längre. Nu vet du det, så nu går jag igen" vänd på klacken och gå. klart!

Var beredd på att hon kommer att börja gråta, böna och be, den vanliga visan. Bry dig inte om det. Att du känner dig elak just i den stunden får du handskas med när du kommit därifrån.

lycka till!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in