Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
"Om jag bara lät bli och tilta och skotta så skulle jag vinna"
Tiltning och skottning förvärrar säkert för många, men grejen är att jag tror att du och många andra delvis är offer för en illusion. Ni sätter in lite pengar, träffar en upswing och får snabbt upp bankrullen. Testar lite högre inköp och har fortf positiv varians. Kliver upp en nivå till och nu börjar verkligheten hinna ikapp er. Tuffare motstånd, men också helt normal varians. Ni blir frustrerade och spelar sämre (tilt), men kanske är fortfarande huvudorsaken oftast att ni helt enkelt bara varians. Ni skulle inte slippa undan detta även om ni stannade kvar på lägre nivåer och lät bli att tilta. Kanske skulle ni helt enkelt upptäcka att ni är en i den stora mängden spelare som lirar runt break-even. Rullen går upp ibland, sen går den ner. Ni skulle inte gula med bra bankrullehantering, men heller knappast tjäna några större pengar.
Tilt och skottning är ändå (oftast) negativa beteenden, men jag tror att det kan vara lika farligt för ens pokerkarriär att bortförklara alla brister på resultat med det.
först o främst undrar jag vart du fått citatet ifrån?
jag själv spelar som du ser inte med nån br-management (gular ofta), men det är inget jag gråter över heller. men sätter jag in typ en femhundring så lirar jag väldigt lätt upp den till ett par tusen.
(iaf 1 av 3 försök ungefär) och då lirar jag främst MTT och låga cg typ 1/2kr.
när jag fått några K på kontot ska d skottas direkt. jag är alltså inte motiverad att nöta 1/2kr på svenska spel, utan testar direkt 5/10 lr högre, oftast plo.
o det förstår ju vilken vettig människa som helst, att lira så högt med en br på allt från 3-10K inte är så smart... men jag lever knappast i en illusion, jag vet vad jag sysslar med, hur dåligt d än är.
det jag egentligen ville säga är om jag låtit bli o skotta o därefter tilta om jag förlorat stora potter,
då tror jag faktiskt att jag hade haft en helt ok BR idag. jag kunde ju lirat 2/4kr lr så, o då kan jag lova att jag aldrig gulat en rulle på 10K, så pass bra är jag. kanske d blir så en dag, men jag lever ju som tur e inte på poker, utan lirar mest för rushen/kicken när d blir högre o högre spel...
hur lirar du själv? du verkar ju veta d mesta så jag antar du lirar ganska högt OCH är vinnande, sant?