2011-01-07, 00:18
Medlem
j0bans avatar
Själv har jag nyligen gulat en liten summa pengar på partypoker, detta pga att jag inte skötte min bankrulle ordentligt. När jag hade otur och förlorade gick jag upp i nivå för att vinna tillbaka det snabbt, detta när jag precis förlorat bad beats och därmed inte spelade som jag brukar. Jag vet att det är i princip det sämsta man kan göra, och jag har lärt mig av det nu.

Det jag vill diskutera är vad ni anser vara bra och solid BRM? Det finns folk som spelar med inköp för bara 5% av sin bankrulle, vilket gör att det tar lite längre tid att tjäna pengar, men man minimerar även risker bättre. Andra spelar med 10%, vissa 20% och andra struntar i det helt. Jag är medveten om att de som struntar i BRM helt väldigt sällan vinner något, och att bankrullehantering är bland det viktigaste i poker långsiktigt sett. Därmed ställer jag frågan som står i rubriken, vad anser ni vara en bra bankrullehantering?
Citera
2011-01-07, 00:22
Medlem
danitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av j0ban
Själv har jag nyligen gulat en liten summa pengar på partypoker, detta pga att jag inte skötte min bankrulle ordentligt. När jag hade otur och förlorade gick jag upp i nivå för att vinna tillbaka det snabbt, detta när jag precis förlorat bad beats och därmed inte spelade som jag brukar. Jag vet att det är i princip det sämsta man kan göra, och jag har lärt mig av det nu.

Det jag vill diskutera är vad ni anser vara bra och solid BRM? Det finns folk som spelar med inköp för bara 5% av sin bankrulle, vilket gör att det tar lite längre tid att tjäna pengar, men man minimerar även risker bättre. Andra spelar med 10%, vissa 20% och andra struntar i det helt. Jag är medveten om att de som struntar i BRM helt väldigt sällan vinner något, och att bankrullehantering är bland det viktigaste i poker långsiktigt sett. Därmed ställer jag frågan som står i rubriken, vad anser ni vara en bra bankrullehantering?

Beror ju helt på vad du spelar, men de säger väl 30+ inköp på cg. På turneringar är det 100+. Sök på google finns hur mycket som helst
Citera
2011-01-07, 00:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av danity
Beror ju helt på vad du spelar, men de säger väl 30+ inköp på cg. På turneringar är det 100+. Sök på google finns hur mycket som helst
finns nog 100 trådar om detta, varför skapa en ny tråd?
Citera
2011-01-07, 00:34
Medlem
DanteAlighieris avatar
  • Behärska nivån man spelar på.
  • Inte spela spel man inte behärskar.
  • Inte spela trött eller omotiverad.
  • Tillräckligt med buy ins för nivån.
  • Sluta spela när man blir tiltad.

Egentligen inga svåra grejer, trots det är det mycket få spelare som behärskar detta. Till och med nanonoko som är en av världens bästa grinders har inte alltid bra BRM.
Citera
2011-01-07, 01:51
Medlem
j0bans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
  • Behärska nivån man spelar på.
  • Inte spela spel man inte behärskar.
  • Inte spela trött eller omotiverad.
  • Tillräckligt med buy ins för nivån.
  • Sluta spela när man blir tiltad.

Egentligen inga svåra grejer, trots det är det mycket få spelare som behärskar detta. Till och med nanonoko som är en av världens bästa grinders har inte alltid bra BRM.
vad anser du vara tillräckligt?
Citera
2011-01-07, 05:36
Medlem
upandcomings avatar
detta har diskuterats i all oändlighet. hyfsade riktlinjer kan man googla fram på en sekund. det finns ingen mening med att samma (oprecisa) fråga ställs om och om igen.

sanningen är att BRM är högst individuellt. vad vill du med ditt spelande? vad händer om du gular? hur hanterar du förluster?
Citera
2011-01-07, 11:46
Medlem
stolpsk0tts avatar
som sagt så har detta redan diskuterats.. 100BBs/inköp > 30-50 inköp/nivå, beroende på dina personliga swings, skulle jag säga.
Citera
2011-01-10, 21:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stolpsk0tt
som sagt så har detta redan diskuterats.. 100BBs/inköp > 30-50 inköp/nivå, beroende på dina personliga swings, skulle jag säga.
Är man en vinnande spelare så tycker jag att 20 inköp/nivå räcker gott och väl.
Citera
2011-01-10, 22:02
Medlem
pilzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkeschultz
Är man en vinnande spelare så tycker jag att 20 inköp/nivå räcker gott och väl.

räcker nästan med 10 om man har diciplin att gå ner om det går dåligt. Dock anser jag ju inte att man ständigt ska spela med snaran runt halsen men att börja bygga rulle med 10 inköp ser jag inte som ngt konstigt.
Citera
2011-01-11, 08:56
Medlem
SPOOKYBO111s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pilzan
räcker nästan med 10 om man har diciplin att gå ner om det går dåligt. Dock anser jag ju inte att man ständigt ska spela med snaran runt halsen men att börja bygga rulle med 10 inköp ser jag inte som ngt konstigt.

beror ju oxå på vilken spelstil personen har, jag tex hade aldrig klarat mig med 10inköp då jag spelar 30-35/28/6.
Citera
2011-01-11, 10:50
Medlem
upandcomings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SPOOKYBO111
beror ju oxå på vilken spelstil personen har, jag tex hade aldrig klarat mig med 10inköp då jag spelar 30-35/28/6.

har du större swings än genomsnittsspelaren? aggressivt spel skulle ju kunna leda till att du spelar många och små potter vilket jämfört med att spela få och stora potter faktiskt ger mindre swings.
Citera
2011-01-11, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av upandcoming
har du större swings än genomsnittsspelaren? aggressivt spel skulle ju kunna leda till att du spelar många och små potter vilket jämfört med att spela få och stora potter faktiskt ger mindre swings.
Där har du väldigt fel. Aggressivt spel ger tvärtemot vad du säger bra mycket mer swings, då man hela tiden sätter sig i marginella situationer och tvingas ta fler dyra, och svårare, beslut.

Och TS innan vi ens kan börja tala om BRM, vad spelar du för format?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in