Citat:
Ursprungligen postat av Dymeta6
Men just det här "långa loppet" som används hela tiden... vad är det EGENTLIGEN?
Om man menar i det oändliga loppet så kanske inte ens en livstids spel räcker för att ge vinst?
Man kan helt enkelt springa dåligt hela livet. "Ha otur" helt enkelt.
Och sen har man ju begränsad ekonomi oftast.
HUR många spelar egentligen med större rulle än 100 inköp? Ett tag hörde man jämt att 30 inköp räckte, då skulle man klara swingsen... idag verkar inte det stämma längre. Allt blir så luddigt.
Det "långa loppet" är att du kan inte ha för lite händer spelade för att få en bra bild om du är vinnande eller förlorande spelare...Du kan tex inte spela en vecka a 5000 händer och kunna dra
slutsatser av det, utan du måste ha ett ganska stort antal händer för att få en någorlunda
bra bild av hur mycket du vinner/förlorar. Det är för att turen spelar en stor roll, och den måste
så att säga jämnas ut så bra det går.
Det kluriga är att turen aldrig jämnas ut exakt, inte ens efter låt säga en miljon händer, men man
kan komma hyfsat nära. Så ja, man kan ha mer otur än tur i det långa loppet.
Vet inte hur många som spelar med en rulle på 100 inköp, men kan tänka mig att det är ganska många iallafall. Det beror ju på om man lever på pokern, spelar bara för att det är skoj på helgerna, eller nån kväll ibland...