2011-01-06, 23:36
Medlem
Jag var vldigt osker p vart jag skulle skapa den hr trden, om en mod knner att den borde ligga ngon annanstans s fr ni grna flytta den.

Jag har ett par flip flops som olyckligtvis gick snder. Gummi delen som gr igenom trna brast i basen. Den delen r fst p en knopp(formad som en hockeypuck) gjord av ett hrdare gummi som d hindrar bandet frn att lossna.

Finns det ngot slags lim som kan smlta ihop dessa tv delar?
Har prvat vulkanlsning men det funkade inte.

Det kan vara s att knoppen inte r av gummi, men det knns som gummi.

Bild
Senast redigerad av Mithos 2011-01-06 kl. 23:43.
Citera
2011-01-06, 23:39
Medlem
Carpedijems avatar
Varfr anvnder du flipflops p vinter? Varfr kper du inte bara nya d de inte kostar en frmgenhet?

Det finns i alla fall lim till skor som skomakare anvnder. Minns fan inte vad det hette, men testa med vanlig superlim?
Citera
2011-01-06, 23:42
Medlem
Sjlvklart s gr jag inte ut i flip flops i vintern.
Jag anvnder dom fr att g i lgenhets korridorerna i student omrdet jag bor i.
Finner det mycket bttre och sknare att ta p sig flip flopsen n att ta p sig skorna nr jag t.ex. ska g till tvtt rummet.

Ska prva med super lim.
Citera
2011-01-07, 00:01
Medlem
GalFisks avatar
Superlim kan g, emn jag skulle rekommendera kontaktlim, eftersom det r gummiaktigt istllet fr stenhrt nr det torkar, och inte kommer spricka. Jag har limmat gummi (ballonger) med kontaktlim, det funkade bst av alla lim jag testade inkl. superlim.
Citera
2011-01-07, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GalFisk
Superlim kan g, emn jag skulle rekommendera kontaktlim, eftersom det r gummiaktigt istllet fr stenhrt nr det torkar, och inte kommer spricka. Jag har limmat gummi (ballonger) med kontaktlim, det funkade bst av alla lim jag testade inkl. superlim.
Urskta OT men varfr limmade du p ballonger?
Citera
2011-01-07, 19:56
Medlem
GalFisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shmuunk
Urskta OT men varfr limmade du p ballonger?
Hemlis Men om det blir nt av projektet kommer bilder p FB.
Citera
2011-01-07, 21:37
Medlem
wuus avatar
GalFisk jag vill se!

Jag rstar ocks p kontaktlim, flj instruktionerna s blir det skitbra!
Annars om det verkligen r gummi (luktar dck) s kan du med mycket gott resultat vulka ihop det med snt "lim" frn ett snt kit man har till att reparera punka p cykeln med. Det har jag provat p ngra sprickor i sulan p ett par skor jag har och det funkade riktigt bra.
Citera
2011-01-07, 21:47
Medlem
Vulkanlsning har jag redan provat utan lycka.

Ska frska f tag p kontaktlim.
Citera
2011-01-07, 21:59
Medlem
GalFisks avatar
Kontaktlim finns i mataffren. Flj anvisningarna p frpackningen exakt, det r bara d det blir ordentligt starkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in