• 1
  • 2
2011-01-06, 22:04
Medlem
Lacquer-heads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorgonzola
Det jag gör är att ta en bunke eller liknande med varmvatten från kranen och sen lägga kycklingen i det tills den tinat, funkar väldigt bra.

Ja det funkar ju också fast det tar ju sin lilla tid. Kokar man frysta filéer går dom från frys till tallrik på 10 minuter liksom.
Citera
2011-01-06, 23:43
Bannlyst
Maten blev bra iallafall, funkade kanon att tina i mikron i 5 minuter sen skära småbitar, det är nog inte så noga när man gör grytor och liknande när det ändå får koka efter, är väl värre om man ska steka kanske.
Citera
2011-01-07, 01:07
Medlem
Lånar tråden.

Är det någon fara med med att tina kyckligfiler i påse under varmvatten för att tina dom?
Citera
2011-01-07, 01:14
Medlem
martenihs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schizz
Lånar tråden.

Är det någon fara med med att tina kyckligfiler i påse under varmvatten för att tina dom?

Inte vad jag har märkt av iallafall - ser inte att något skulle kunna bli farligt direkt och jag har inte märkt att det smakar märkvärt sämre för den delen.
Citera
2011-01-07, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martenih
Inte vad jag har märkt av iallafall - ser inte att något skulle kunna bli farligt direkt och jag har inte märkt att det smakar märkvärt sämre för den delen.

Låter bra. För så snabbtinar jag kyckling flera gånger i veckan och jag har precis som du aldrig märkt av att jag blivit dålig eller att smaken är sämre
Citera
2011-01-18, 18:38
Medlem
Brukar lägga dom i en väl försluten påse sedan slänga den i badkaret med rinnande varmvatten
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in