2011-01-06, 17:32
Medlem
Ja, alltså om man flyttar och har kvar uppsägningstid på sin gamla lägenhet, för vilken bostad ska man då ha hemförsäkringen?

Det är väll oklokt att ens förra lägenhet som man ändå har kontrakt på står oförsäkrad? Men oklokt att ens nya hem är oförsäkrat med? Två hemförsäkringar?
Citera
2011-01-06, 17:34
Medlem
Ostpops avatar
Du försäkrar väl bara lösöret när du hyr? alltså dom saker som är dina i fastigheten.

Citat:
Ursprungligen postat av Verdande
Ja, alltså om man flyttar och har kvar uppsägningstid på sin gamla lägenhet, för vilken bostad ska man då ha hemförsäkringen?

Det är väll oklokt att ens förra lägenhet som man ändå har kontrakt på står oförsäkrad? Men oklokt att ens nya hem är oförsäkrat med? Två hemförsäkringar?
Citera
2011-01-06, 18:41
Medlem
Åtminstone Trygg-Hansa har två eller var det tre månaders överlappande hemförsäkring vid flytt så det är nog bara ringa ditt bolags kundservice och anmäla flytt.
Citera
2011-06-07, 07:55
Medlem
Jag har en fråga. Jag har en hemförsäkring på min bostad i en annan studieort, är dock i min hemstad för att jobba under sommaren. Här gäller inte hemförsäkringen va? Måste jag skaffa en ny hemförsäkring? fast mamma har hemförsäkring men den gäller ju inte mig. Det går ej att skaffa en temporär hemförsäkring? Det kanske inte behövs någon hemförsäkring om någon redan har en?
Citera
2011-06-07, 08:46
Medlem
Fickludds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halshuggning
Jag har en fråga. Jag har en hemförsäkring på min bostad i en annan studieort, är dock i min hemstad för att jobba under sommaren. Här gäller inte hemförsäkringen va? Måste jag skaffa en ny hemförsäkring? fast mamma har hemförsäkring men den gäller ju inte mig. Det går ej att skaffa en temporär hemförsäkring? Det kanske inte behövs någon hemförsäkring om någon redan har en?

Bor du hemma hos mamma behöver du inte göra någonting eftersom bostaden redan är försäkrad.
Citera
2011-06-07, 09:07
Medlem
c014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ostpop
Du försäkrar väl bara lösöret när du hyr? alltså dom saker som är dina i fastigheten.

Som jag förstått det så täcker din hemförsäkring hyresbolagets försäkrings självrisk (störd mening jag vet).

Men i alla fall så är det bra för då slipper man betala hyresbolagets självrisk, som tydligen kan ligga på 100 000:-
Citera
2011-06-07, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fickludd
Bor du hemma hos mamma behöver du inte göra någonting eftersom bostaden redan är försäkrad.
tack så mkt!
Citera
2017-04-22, 14:26
Medlem
Vissa hemförsäkringar har så att även annat boende kan vara täckt, beroende på var du är folkbokförd. Ser ovan att det är lite oklart gällande vad en hemförsäkring täcker, om det bara är lösöret, men den täcker ju oftast mer, ibland t.o.m. drulle, dvs att du klantar dig hemma hos någon annan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in