2004-08-06, 10:09
Medlem
Samhains avatar
Inget ont som inte har något gott med sig.

http://www.expressen.se/index.jsp?a=166669
Citera
2004-08-06, 16:46
Medlem
Nebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samhain
Inget ont som inte har något gott med sig.

http://www.expressen.se/index.jsp?a=166669

Vad är det för stil. Antingen avgår man eller reder ut problemen. Vad ska en "time-out" lösa??
Citera
2004-08-06, 16:48
Medlem
Gandalf_whites avatar
De är då inga riktiga supportrar som skulle gör något sånt där en supporter hejar på sitt lag i mot och medgångar
Citera
2004-08-06, 19:02
Medlem
Ace Venturas avatar
Jag är kluven till det hela. Karln fattar inte vinken. Han borde ha avgått för länge sedan.

Citat:
Ursprungligen postat av Nebo
Vad är det för stil. Antingen avgår man eller reder ut problemen. Vad ska en "time-out" lösa??

En "time-out" gör att Sanny kan kliva av men ändå rädda sin ekonomi, svårare än så är det inte. Han kan fortfarande casha-in sin lön som vanligt iom att han endast tar en "time-out". Skulle han avgå, vilket kanske vore mest logiskt, så mister han plötsligt denna förmån. Jag har för mig iaf att han, som brukligt är, inte har någon fallskärm vid eget uppsägande. Rätta mig gärna om jag har fel här.

Nåväl, Sannys stora problem är att han sparkar alla utom sig själv. Fråga bara de som jobbade tillsammans med honom på Statoil. Går något fel så har alla andra fel utom han själv. Sen för att han i egenskap av vd är ytterst ansvarig för verksamheten är tydligen bara sekundärt... (Ja ja, jag vet att styrelsen är ytterst ansvarig (på papperet) - men rent konkret är det faktiskt vd:n som är det). Karln saknar iaf självkritik + att han använder rätt stora mått av diktatoriska medel för att styra företaget ifråga. Suveränt när det fungerar, svidande illa när det inte fungerar. Fråga "den fete" bara, han vet.

Sanny borde ta sig i kragen och avgå som en man. Allt annat är löjligt.
(Detta sagt utan att på något sätt rättfärdiga idiotstunten att spraya ner Sannys hus).
Citera
2004-08-06, 19:07
Bannlyst
Det är ingen time-out. Han har semester och den fortsätter planenligt.
Citera
2004-08-06, 19:23
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TopDawg
Det är ingen time-out. Han har semester och den fortsätter planenligt.

Enligt vem?
Citera
2004-08-06, 19:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Enligt vem?

AIK Webb-radio.
Citera
2004-08-06, 19:28
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TopDawg
AIK Webb-radio.

Åh faan. Så det är bara en tidningsanka!? Hmmm.... på gott och ont. Bra att han inte ger efter för barnsliga/infantila krafter - synd eftersom han borde avgå i vilket fall som helst imo.

Well, well - Inte första gången som kvällstidningarna lurat en. Att man aldrig lär sig...
Citera
2004-08-07, 02:13
Medlem
Labbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gandalf_white
De är då inga riktiga supportrar som skulle gör något sånt där en supporter hejar på sitt lag i mot och medgångar

Go och lägg dig! Eller kom in i matchen.....

Vem är DU att avgöra vem som är riktig eller ej?
Citera
2004-08-07, 02:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Labban

Vem är DU att avgöra vem som är riktig eller ej?

Nej det vet ju alla att det är DU Laban som avgör vem som är äkta eller inte.
Citera
2004-08-07, 11:01
Medlem
sursomfans avatar
Jag kan förstå att AIK:s anhängare är sura på Åslund.

Laget har tappat från sin topp i slutet på 90-talet och är nu tillbaka på sin gamla vanliga mittenposition. OK, inte just nu men förmodligen längre fram. Det är tråkigt för AIKare men det är inte vad jag funderar på.

Vad jag funderar på är hur klubbens ekonomi kan vara så usel? Åslund har varit vd i 4 år och under den tiden borde han ha lyckats få ordning på finanserna. Att han uppenbarligen inte lyckats trots att AIK har större publiksiffror än någonsin, fått stora skulder avskrivna och antagligen har haft högre sponsorintäkter än tidigare är anmärkningsvärt. Jag skulle själv vilja granska klubbens bokföring. Där ligger förmodligen en hund begraven enligt min mening. Då menar jag inte i meningen att någon direkt snor pengar från klubben utan snarast att Åslund inte klarar av den ekonomiska styrningen.

En jämförelse budget-utfall för Åslunds år vid rodret med analys av orsakerna till skillnaderna borde presenteras för medlemmarna då det garanterat finns medlemmar som kan granska detta och ge övriga medlemmar information.

Därefter kan/måste styrelsen fatta det relevanta beslutet.
Citera
2004-08-07, 11:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sursomfan
Jag kan förstå att AIK:s anhängare är sura på Åslund.
Sura är ett jävla understatement.

Citat:
Ursprungligen postat av sursomfan
Vad jag funderar på är hur klubbens ekonomi kan vara så usel? Åslund har varit vd i 4 år och under den tiden borde han ha lyckats få ordning på finanserna. Att han uppenbarligen inte lyckats trots att AIK har större publiksiffror än någonsin, fått stora skulder avskrivna och antagligen har haft högre sponsorintäkter än tidigare är anmärkningsvärt. Jag skulle själv vilja granska klubbens bokföring. Där ligger förmodligen en hund begraven enligt min mening. Då menar jag inte i meningen att någon direkt snor pengar från klubben utan snarast att Åslund inte klarar av den ekonomiska styrningen.
Trots avskrivningar av vissa skulder har skuldmassan defacto ökat sedan år 2000, intäkterna ökar, dom totala lönerna ökar, dock en liten minskning vad gäller spelarlöner. 2003 gick vi 37.000(!!) plus tack vare ett ganska avancerat trixande med räkenskaperna och för att ha balans i ekonomin i år har man budgeterat med 17.000 pers i snitt på Råsunda. Känns i nuläget inte särskilt realistiskt.

Vi har dessutom en helt inkompetent huvudstyrelse så det ser inte så lovande ut det här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in