Jag är kluven till det hela. Karln fattar inte vinken. Han borde ha avgått för länge sedan.
Citat:
Ursprungligen postat av Nebo
Vad är det för stil. Antingen avgår man eller reder ut problemen. Vad ska en "time-out" lösa??
En "time-out" gör att Sanny kan kliva av men ändå rädda sin ekonomi, svårare än så är det inte. Han kan fortfarande
casha-in sin lön som vanligt iom att han endast tar en "time-out". Skulle han avgå, vilket kanske vore mest logiskt, så mister han plötsligt denna förmån. Jag har för mig iaf att han, som brukligt är, inte har någon fallskärm vid eget uppsägande. Rätta mig gärna om jag har fel här.
Nåväl, Sannys stora problem är att han sparkar alla utom sig själv. Fråga bara de som jobbade tillsammans med honom på Statoil. Går något fel så har
alla andra fel utom han själv. Sen för att han i egenskap av vd är ytterst ansvarig för verksamheten är tydligen bara sekundärt...

(Ja ja, jag vet att styrelsen är ytterst ansvarig (på papperet) - men rent konkret är det faktiskt vd:n som är det). Karln saknar iaf självkritik + att han använder rätt stora mått av diktatoriska medel för att styra företaget ifråga. Suveränt när det fungerar, svidande illa när det inte fungerar. Fråga "den fete" bara, han vet.
Sanny borde ta sig i kragen och avgå som en man. Allt annat är löjligt.
(Detta sagt utan att på något sätt rättfärdiga idiotstunten att spraya ner Sannys hus).