2011-01-06, 15:25
Medlem
Om windows inte kan läsa en HD så frågar det om disken ska formateras varje gång. Jag vill få bort den rutan så att det inte händer någonting när disken pluggas i. Går det?
Använder vista.
Citera
2011-01-06, 15:43
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Aning osäker på vad du menar, men menar du en HDD -> hard disk drive?

Om nu Windows känner av något i samband med inläsning av filer så bör denna HDD kontrolleras efter något fel. Är det filsystemdisken eller en egen partition som detta händer på?

Du kanske kan utveckla dina frågor?
Citera
2011-01-06, 16:28
Medlem
Det är denna ruta jag vill få bort då det är lätt att av misstag börja formatera.
http://i51.tinypic.com/23lh4w5.jpg

Ansluter HD med USB.
Citera
2011-01-06, 16:35
Medlem
charkovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gultomte
Det är denna ruta jag vill få bort då det är lätt att av misstag börja formatera.
http://i51.tinypic.com/23lh4w5.jpg

Ansluter HD med USB.
Är HD,n formaterad innan då?.
Citera
2011-01-06, 17:59
Medlem
Kommer du åt grejerna på USB hårddisken ändå?

Låter som om du har ryckt ur USB kabeln från datorn utan att använda "säker borttagning av hårdvara".

För säkerhets skull bör du flytta på grejerna du har på disken innan du försöker fixa den. Sedan går du till diskhanteraren. Tar bort och skapa ny partition som du (snabb) formaterar.

Start / Höger klicka på "Datorn" / Hantera / Diskhantering.
Hårddisken / Partitionen ser du i 2-3 olika rutor/bilder. Beroende på var/vilken du höger klickar på får du upp till 2-3 olika menyer med olika val.
Citera
2011-01-06, 18:32
Medlem
pelle_snusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gultomte
Om windows inte kan läsa en HD så frågar det om disken ska formateras varje gång. Jag vill få bort den rutan så att det inte händer någonting när disken pluggas i. Går det?
Använder vista.

Har du något innehåll som du är rädd om på disken? Eller varför vill du inte formatera om den inte känns igen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in