2011-01-06, 11:03
Medlem
Hej!
Det är så här att när jag böjer mig ner och samtidigt anstränger mig så droppar det vatten ur min näsa, endast en droppe.. Känns jätte skumt. Det är helt genomskinligt vatten som droppar
Jag kan tillägga att jag inte använder något som skulle skada näsan men jag är lite halvt förskyld.
Detta med vatten ur näsan har hänt nu ca 4-5gånger och började för ungefär en vecka sedan.

Har aldrig varit med om det tidigare! Någon som vet vad det kan bero på eller vad det är?
Citera
2011-01-06, 11:13
Medlem
Spashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zassy
Hej!
Det är så här att när jag böjer mig ner och samtidigt anstränger mig så droppar det vatten ur min näsa, endast en droppe.. Känns jätte skumt. Det är helt genomskinligt vatten som droppar
Jag kan tillägga att jag inte använder något som skulle skada näsan men jag är lite halvt förskyld.
Detta med vatten ur näsan har hänt nu ca 4-5gånger och började för ungefär en vecka sedan.

Har aldrig varit med om det tidigare! Någon som vet vad det kan bero på eller vad det är?

Antagligen för att det är som du själv säger, du är halvt förkyld. Brukar bli så för mig med! Inget farligt
Citera
2011-01-06, 13:06
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Hej!

Du har inte huvudvärk?
Citera
2011-01-06, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Du har inte huvudvärk?

Jo lite! Varför? kan det vara farligt?
Citera
2011-01-06, 13:35
Medlem
MisterToms avatar
Har du skadat huvudet på något sätt? Ramlat, fått något mot ansiktet?
Citera
2011-01-06, 13:43
Medlem
Sniglas avatar
Jag lider av samma problem, bara det att det är konstant. Läste nånstans att man ska snorta varmvatten med lite salt i, det löser problemet temporärt.
I övrigt har jag ingen aning om vad man ska göra. Jag spolade bihålorna för ett par år sen då jag hade en kraftig bihåleinflammation och efter det är jag konstant snorig och blöder och så det där förbannade jävla vattensnoret.
Citera
2011-01-06, 14:37
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Jo lite! Varför? kan det vara farligt?
Om du har huvudvärk och du i fortsättningen droppar ur näsan enbart när du lutar dej fram kan det vara bra att gå och få kollat hos doktorn. Det jag har i tankarna är så oerhört ovanligt att det nästan är uteslutet.

Troligen är det bara att du är lite snuvig alternativt att näsan arbetar lite i högtryck nu när luften är så torr.
Citera
2011-01-06, 14:46
Medlem
lingonsoppas avatar
Detta är vätska från bihålorna. Jättevanligt och helt normalt.
Är du förkyld, TS? Då brukar mynningarna från bihålorna ut i näsan bli igentäppta. När de sedan "öppnas upp" rinner vätskan som hunnit bildas ut.
Citera
2011-01-06, 19:51
Medlem
MisterToms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lingonsoppa
Detta är vätska från bihålorna.

Så du är synsk och kan utesluta exempelvis öppen skallbasfraktur med rhinorré?
Citera
2011-01-06, 21:55
Medlem
lingonsoppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterTom
Så du är synsk och kan utesluta exempelvis öppen skallbasfraktur med rhinorré?
Med tanke på att TS väljer att uppdaga att han är förkyld och inte att han blivit överfallen med baseballträ, ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in