2011-01-06, 04:41
Medlem
Tjena håller på och kör virtual box ska installera snow leopard. Jag har gjort all grund inställning som jag uppfattar rätt men så fort jag trycker på "start" kommer ju en ny svart ruta upp där det står starting virutal machine. Precis där står det bara stilla på 0% väntat ett bra tag nu men inget händer?

Någon som har tipps på vad det kan vara?
Citera
2011-01-06, 08:55
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Vi provar tråden här -> Datoranvändning - Mac OS

//Mod
Citera
2011-01-06, 13:52
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mevvan
Tjena håller på och kör virtual box ska installera snow leopard. Jag har gjort all grund inställning som jag uppfattar rätt men så fort jag trycker på "start" kommer ju en ny svart ruta upp där det står starting virutal machine. Precis där står det bara stilla på 0% väntat ett bra tag nu men inget händer?

Någon som har tipps på vad det kan vara?

Skumt, har inga sådana problem. Prova med att installera om appen. Kanske något som gått snett.
Citera
2011-01-06, 14:10
Medlem
andropas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Skumt, har inga sådana problem. Prova med att installera om appen. Kanske något som gått snett.

Vad jag tror TS syftar på är att han vill installera Snow Leopard i VirtualBox.
Citera
2011-01-06, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andropa
Vad jag tror TS syftar på är att han vill installera Snow Leopard i VirtualBox.
Stämmer fint. Jag har lyckats nu med att starta sjävla virtual machine för att boota os men har ett nytt problem.

http://img440.imageshack.us/img440/6085/virtualr.jpg

på bilden där längst ner så fastnar booten vid:
BSD root: disk1s2, major 14, minor 3
Citera
2011-01-06, 16:17
Medlem
ei96byods avatar
Citat:
Stämmer fint. Jag har lyckats nu med att starta sjävla virtual machine för att boota os men har ett nytt problem.

Det skall inte gå att installera SL i VirtualBox. Inte officiellt i alla fall. Om det inte är SL Server förstås. Då skall det fungera bra.
Citera
2011-01-06, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ei96byod
Det skall inte gå att installera SL i VirtualBox. Inte officiellt i alla fall. Om det inte är SL Server förstås. Då skall det fungera bra.

Det är en patchad version utav Sl som jag fick tag på som skulle tydligen fungera väl
Citera
2011-01-06, 17:50
Medlem
andropas avatar
Citat:

Här ser vi lite klassisk hackint0sh-problematik där Darwin är clueless vilken controller ditt (i det här fallet virituella) moderkort har.

Du behöver konfigurera din VM lite annorlunda, vilka parametrar kör du? Bootar du OS:et som ett EFI-OS? Vilket mode kör du "diskarna" i?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in