• 1
  • 2
2011-01-06, 01:48
Medlem
EffeCts avatar
Titen säger allt, alltså vad är skillnaden?
Citera
2011-01-06, 01:51
Medlem
Lövbiff görs på biff. Antar att det är skillnaden.
Citera
2011-01-06, 01:52
Medlem
Psil0Xs avatar
Bara namnet, det är samma sak.
Citera
2011-01-06, 01:55
Medlem
EinPiggelineRs avatar
lövbit görs på färs google is your friend
Citera
2011-01-06, 01:55
Medlem
Den enda gången jag kan komma ihåg att jag ätit nåt som heter lövbit är på den lokala pizzerian. Där är lövbit bankad biff så att den ska bli tunn medans jag kopplar lövbiff tunnskivad biff.

Sen om det bara min lokala pizzeria som gör så vet jag ej.

Mvh Fredrik
Citera
2011-01-06, 02:03
Medlem
systems avatar
Tidigare såldes dessa fasansfulla och fejkade färsbiffar under namnet lövbiff, men folk kände sig lurade då det trodde att de faktiskt på tallriken skulle finna vad de beställt.

Därför bestämdes att enbart lövbiff får heta lövbiff, varför fabrikanterna istället hittade på ordet lövbit till sina av restprodukter tillverkade fuskbiffar.
Citera
2011-01-06, 02:05
Medlem
Psil0Xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EinPiggelineR
lövbit görs på färs google is your friend

Japp
http://www.matservice.se/produkt.asp...roductid=40227

Nu kanske inte den här sidan har världens koll, fan vet jag, men det va dehär ja grundade mitt uttalande på
Citera
2011-01-06, 02:22
Bannlyst
Förmodligen ingen skillnad alls. Såsom Pain Riche eller "Smögenröra" handlar det om undermåliga kockar som snor andras recept genom att lägga till en ynka ingrediens i en redan etablerad maträtt och sedan göra det till sin egen skapelse.
Senast redigerad av krigsmat 2011-01-06 kl. 02:47.
Citera
2011-01-06, 02:31
Medlem
Harkeleights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krigsmat
Förmodligen ingen skillnad alls. Såsom Pain Riche eller "Smögenröra" handlar det om undermåliga kockar som snor andras recept genom att lägga till en ingrediens i en redan etablerad maträtt och sedan göra det till sin egen skapelse.

Jepp, för skivad fransyska/innanlår är samma sak som plattad köttfärs!
Det kommer från styckningsdetaljen "färssäcken" bredvid magsäcken.
Citera
2011-01-06, 02:38
Medlem
Grepps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harkeleight
Jepp, för skivad fransyska/innanlår är samma sak som plattad köttfärs!
Det kommer från styckningsdetaljen "färssäcken" bredvid magsäcken.

Haha!

Lövbiff=tunnt skivat innanlår
Lövbit=sånt skit man hittar på korvmojjens "meny"; tunn färsbiff av tveksam kvalité.
Citera
2011-01-06, 02:51
Medlem
General.Maximus.s avatar
"Lövbit betecknar ofta en skiva av pressat kött av liknande form, och utgör därför ett lågprissubstitut till en äkta lövbiff. Denna variant hittas ofta på snabbmatsrestauranger" - Wiki
Citera
2011-01-06, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krigsmat
Förmodligen ingen skillnad alls. Såsom Pain Riche eller "Smögenröra" handlar det om undermåliga kockar som snor andras recept genom att lägga till en ynka ingrediens i en redan etablerad maträtt och sedan göra det till sin egen skapelse.

Pain Riche hette det ju eftersom det var Riche som lanserade baguetten i Sverige, visserligen med vallmofrön på men fortfarande. Far min säger fortfarande pain riche
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in