2004-08-05, 03:25
Medlem
Azraels avatar
Min fantastiska flickvän överraskade mig med en spontaninköpt present igår - en Chacom Match Billiard. Väldigt trevlig pipa måste jag säga. Otroligt slank och graciös. Tidigare har jag mest haft Georg Jensen och de är ju ofta lite grövre i konstitutionen.
Otrolig finish också. Spegelblank. Ganska ljust trä med en fantastisk ådring, dock allt annat än straight grain. Eller jo, den är straight fast på tvären. Bettet är även det ganska litet vilket jag gillar. Som kronan på verket fick jag en W.Ö. Larsen "Simply Unique" att röka in den med. Lyckans skimmer...
Citera
2004-08-06, 12:23
Medlem
Truman_Peyotes avatar
Chacom Match är djefligt bra pipor...Lättrökta och trevliga...Personligen upplever jag Jensenpipor som en aning "tjurigare"...Chacomen kan man röka lite vårdslöst och den puttrar på lite lydigt i alla fall...Ett hett tips är ju att ta bort det där satans metallskiten som Chacom envisas med att stoppa in i sina pipor...Blir mycket lättare att göra ren...

En rekommendadion när det gäller just Chacom är deras Black&White som är av briar men har sjöskumsinlägg i koppen...En upplevelse...Dessutom är den förbannat snygg...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in