2011-01-05, 23:38
Medlem
Cerises avatar
Godkväll!

Jag letar efter den här keyboarden som finns med i Swedish House Mafias video: http://www.youtube.com/watch?v=PkQ5rEJaTmk

Gärna tips på andra snygga minikeyboards
Citera
2011-01-05, 23:42
Medlem
cammos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cerise
Godkväll!

Jag letar efter den här keyboarden som finns med i Swedish House Mafias video:

Tog 5 sekunder att läsa kommentarerna

"the keyboard name is OP-1 google it"

http://www.teenageengineering.com/products/op-1/
Citera
2011-01-05, 23:42
Medlem
Psyanids avatar
Citat:
Godkväll!

Jag letar efter den här keyboarden som finns med i Swedish House Mafias video: http://www.youtube.com/watch?v=PkQ5rEJaTmk

Gärna tips på andra snygga minikeyboards

Varför vill du ha just den?
Citera
2011-01-05, 23:44
Medlem
Cerises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psyanid
Varför vill du ha just den?

För att den är vit, svart och har coola detaljer
Citera
2011-01-05, 23:46
Medlem
Cerises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cammo
Tog 5 sekunder att läsa kommentarerna

"the keyboard name is OP-1 google it"

http://www.teenageengineering.com/products/op-1/

Thank you.
Citera
2011-01-06, 00:05
Medlem
Psyanids avatar
Citat:
För att den är vit, svart och har coola detaljer

Den har ju ett speciellt utseende, men har inte funktioner någon vikt? Den är ju inte så lättspelad, men det kanske inte är din önskan.

Om du är ute efter just minikeyboards/controllers kanske du vill kolla upp Korgs utgåvor av nano-serien.
Citera
2011-01-06, 00:31
Medlem
Cerises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psyanid
Den har ju ett speciellt utseende, men har inte funktioner någon vikt? Den är ju inte så lättspelad, men det kanske inte är din önskan.

Om du är ute efter just minikeyboards/controllers kanske du vill kolla upp Korgs utgåvor av nano-serien.

Hahah jag tycker de var ganska fula
Jag är nybörjare på det här området med att göra musik på datorn. Den enda funktionen jag vill ha är att det låter när jag tycker på tangenterna och slippa klicka in varenda ton med datamusen. Hur menar du när du säger att OP-1 inte är lättspelad? Den är sjukt snygg i alla fall. Ganska dyr men köper jag en sån kommer jag ha den för resten av livet, den föll i min smak direkt.
Senast redigerad av Cerise 2011-01-06 kl. 00:39.
Citera
2011-01-06, 00:38
Medlem
Cerises avatar
Jag kan i och för sig spela med hjälp av datatangenterna. Men å andra sidan, jag vill ha en Op-1. Sällan jag ser någonting som jag verkligen vill ha nuförtiden, denna keyboard är ett undantag

Godnatt!
Citera
2011-01-06, 00:52
Medlem
Sjuklings avatar
Man köper inte musikutrustning för att man tycker det är snyggt, man köper utrustning om man behöver det för musikskapandets skull.
Nu vet jag inte allt för mycket om produkten men det verkar vara en leksak.
Köp något riktigt för pengarna istället som du verkligen kan använda till ditt musikskapande.
Senast redigerad av Sjukling 2011-01-06 kl. 00:54.
Citera
2011-01-06, 01:05
Medlem
Cerises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjukling
Man köper inte musikutrustning för att man tycker det är snyggt, man köper utrustning om man behöver det för musikskapandets skull.
Nu vet jag inte allt för mycket om produkten men det verkar vara en leksak.
Köp något riktigt för pengarna istället som du verkligen kan använda till ditt musikskapande.

JAG köper musikutrustning för att jag tycker det är snyggt, du behöver inte göra detsamma
By the way, jag har redan fetaste Yamaha-synthen hemma, ett piano, elgitarr och saxofon. Plus min bebis-synth som jag har haft sedan jag var tre år. Dessutom har jag skaffat Logic Express. Nu vill jag ha en Op-1.
Citera
2011-01-06, 01:11
Medlem
Sjuklings avatar
Citat:
JAG köper musikutrustning för att jag tycker det är snyggt, du behöver inte göra detsamma
By the way, jag har redan fetaste Yamaha-synthen hemma, ett piano, elgitarr och saxofon. Plus min bebis-synth som jag har haft sedan jag var tre år. Dessutom har jag skaffat Logic Express. Nu vill jag ha en Op-1.
Nåväl, inge fel med det, är själv lite prylbög av mig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in