Citat:
Ursprungligen postat av BeckenBenet
Som typ.
Jag har växt upp i en helt ok familj i Norrland- var en RIKTIG talang i både hockey o fotboll..Spelade i tvpucken i hockey. Varit grym i dom flesta sporter, fr tennis tom bandy.
Ändå varit en så enormt ödmjuk snubbe.
I skolen gick det dock ändå piss från början. Vi kan väl säga att jag bugga från femte klass och uppår.
Vill gärna höra er andra missbrukares historia. Hur ni hade främst i början.
Kan inte berätta något då jag inte klassificerar mig som missbrukare men har en fråga till dig TS. Nu vet jag inte hur din livsituation ser ut idag men du verkar i alla fall se dig som en missbrukare och som om ditt liv inte gick som du önskat.
När du ser på ditt missbruk och att ditt liv inte gick som du hade velat, känns det då väldigt mycket jobbigare eftersom du hade potential och en eventuellt lysande framtid när du var ung?
Jag tänker att många av mina vänner som missbrukar eller är påväg dit har haft föräldrar som missbrukat eller som har haft en väldigt trasslig uppväxt. Då är det ju lite mer förutbestämt om man säger så och om man hade ett lysande liv framför sig som sen blev spoljerad så känns det som om man måste må mycket sämre mentalt.