Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2011-01-05, 22:56
Medlem
Som typ.

Jag har växt upp i en helt ok familj i Norrland- var en RIKTIG talang i både hockey o fotboll..Spelade i tvpucken i hockey. Varit grym i dom flesta sporter, fr tennis tom bandy.
Ändå varit en så enormt ödmjuk snubbe.

I skolen gick det dock ändå piss från början. Vi kan väl säga att jag bugga från femte klass och uppår.
Vill gärna höra er andra missbrukares historia. Hur ni hade främst i början.
Citera
2011-01-05, 23:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BeckenBenet
Som typ.

Jag har växt upp i en helt ok familj i Norrland- var en RIKTIG talang i både hockey o fotboll..Spelade i tvpucken i hockey. Varit grym i dom flesta sporter, fr tennis tom bandy.
Ändå varit en så enormt ödmjuk snubbe.

I skolen gick det dock ändå piss från början. Vi kan väl säga att jag bugga från femte klass och uppår.
Vill gärna höra er andra missbrukares historia. Hur ni hade främst i början.

Kan inte berätta något då jag inte klassificerar mig som missbrukare men har en fråga till dig TS. Nu vet jag inte hur din livsituation ser ut idag men du verkar i alla fall se dig som en missbrukare och som om ditt liv inte gick som du önskat.

När du ser på ditt missbruk och att ditt liv inte gick som du hade velat, känns det då väldigt mycket jobbigare eftersom du hade potential och en eventuellt lysande framtid när du var ung?
Jag tänker att många av mina vänner som missbrukar eller är påväg dit har haft föräldrar som missbrukat eller som har haft en väldigt trasslig uppväxt. Då är det ju lite mer förutbestämt om man säger så och om man hade ett lysande liv framför sig som sen blev spoljerad så känns det som om man måste må mycket sämre mentalt.
Citera
2011-01-05, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sadko
Kan inte berätta något då jag inte klassificerar mig som missbrukare men har en fråga till dig TS. Nu vet jag inte hur din livsituation ser ut idag men du verkar i alla fall se dig som en missbrukare och som om ditt liv inte gick som du önskat.

När du ser på ditt missbruk och att ditt liv inte gick som du hade velat, känns det då väldigt mycket jobbigare eftersom du hade potential och en eventuellt lysande framtid när du var ung?
Jag tänker att många av mina vänner som missbrukar eller är påväg dit har haft föräldrar som missbrukat eller som har haft en väldigt trasslig uppväxt. Då är det ju lite mer förutbestämt om man säger så och om man hade ett lysande liv framför sig som sen blev spoljerad så känns det som om man måste må mycket sämre mentalt.

Nej har alltid känt att jag har en potential att bli känd. Bli berömd eller blii känd liksom. Oavsett om det är någotjag haft tur i eller blivit berömt sen liten.

Jag har alltid trott det ska lösa sig. Och det var väl mina polare med. Jag har alltid haft brudar och och kompisar med mig..

Sen gick resen... nu är jag full, ensam och ska rasta grannenens kattt. NU ska jag skaffa h
Citera
2011-01-06, 00:29
Medlem
fel. är em fyllepost, jag berätta min.. vet att det finns små grabbar i fotbollsgrabbar hur ska jag nå från?
Citera
2011-01-06, 00:40
Medlem
HARDCORE1s avatar
Vad vare för substans/er du använde dig av då?
Citera
2011-01-06, 01:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HARDCORE1
Vad vare för substans/er du använde dig av då?
Kunde tolka fram att TS skulle skaffa heroin men vet inte om det bara var ett fyllemisstag på tangentbordet
Citera
2011-01-06, 01:25
Medlem
Någon anns tur minna herrar o herrar. Varsågod mina herrar o damer, vi delar nog mkt.
Citera
2011-01-06, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sadko
Kunde tolka fram att TS skulle skaffa heroin men vet inte om det bara var ett fyllemisstag på tangentbordet

Jag har provat heroin ja. Det har dock aldrig varit särskilt särskilt imponerande.

edit: Hej killar, de sista tramset är skrivit under gobbe och alkohol på verken. Mycket av de är strunt
Senast redigerad av BeckenBenet 2011-01-06 kl. 02:14.
Citera
2011-01-06, 03:22
Medlem
Jag är manodepressiv.. i mina maniska episoder får jag för mig att göra vad som helst.. provat den ena drogen efter de andra.. den jag är deprimerad tar jag droger för att må bättre..

Det tog för lång tid för läkarna att ställa min diagnos, ca 15 år för sent så jag han skaffa mig ett missbruka innan jag fick riktigt bra medecin.. jag försöker nu sluta med drogerna och ersätter det med stämningsstabiliserande..
Citera
2011-01-06, 11:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jay4
Jag är manodepressiv.. i mina maniska episoder får jag för mig att göra vad som helst.. provat den ena drogen efter de andra.. den jag är deprimerad tar jag droger för att må bättre..

Det tog för lång tid för läkarna att ställa min diagnos, ca 15 år för sent så jag han skaffa mig ett missbruka innan jag fick riktigt bra medecin.. jag försöker nu sluta med drogerna och ersätter det med stämningsstabiliserande..

Oj, 15 år? Det är sånt här som inte ska hända!
Vilka droger använder du och vilken är den flitigaste?

Med stämningsstabiliserande, menar du då antidepressiva läkemedel, isf vilket?

Citat:
Ursprungligen postat av BeckenBenet
Hej killar, de sista tramset är skrivit under gobbe och alkohol på verken. Mycket av de är strunt

Har det inte varit lite för mycket trams inatt?
Citera
2011-01-06, 13:47
Medlem
Elysas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JUNK2K4

Har det inte varit lite för mycket trams inatt?

Tror han menar Lithium och liknande!
Citera
2011-01-06, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JUNK2K4

Jag tog allt jag kom över.. hamnade i en psykos, blev inlagd mm... nu i efterhand vet jag att jag har haft flera psykoser under kortare perioder.. troligtvis pga drogerna..

Jag äter 3 olika antidep. samt Seroquel som stabiliserar stämningen... samt diazepam vid panikångest. Nu har jag fått mitt första riktiga jobb.. detta pga RÄTT medeciner!!!! Jag har förlorat 15 år av mitt liv innan jag träffade en BRA läkare!!!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in