2011-01-05, 22:54
Medlem
skaruhaenglasss avatar
Jag är vinnande på nl5, nl10 och kämpar på nl25.

Vilka böcker är värda att köpa på Fulltilts FTPshop?

Funderar på Phil Gordons Little Green Book och Harrington on Online Cash Games

Nåt annat som är bättre lämpade för mig?

Pussar och kramar
Citera
2011-01-05, 23:25
Medlem
Treehorns avatar
Skulle hålla mig borta från Phil Gordon, tror inte han är vinnade på NL25. Haringtons bok är nog ganska bra jämfört med dom flesta andra böcker. Ett bra alternativ är annars att ta 1 månad på cardrunners, vet inte hur många FTPs du men det skiljer sig inte så mycket. Annars tror jag du hittar dom bästa böckerna på marknaden här http://dailyvariance.com/
Citera
2011-01-05, 23:36
Medlem
skaruhaenglasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treehorn
Skulle hålla mig borta från Phil Gordon, tror inte han är vinnade på NL25. Haringtons bok är nog ganska bra jämfört med dom flesta andra böcker. Ett bra alternativ är annars att ta 1 månad på cardrunners, vet inte hur många FTPs du men det skiljer sig inte så mycket. Annars tror jag du hittar dom bästa böckerna på marknaden här http://dailyvariance.com/

Varför är Phil Gordon dålig? Uppenbarligen så krossar han ju nl25, antar att det var en metafor för att du tycker att han är dålig.

Orkar inte sitta och kolla videolektioner, gillar böcker mycket mer.
Citera
2011-01-06, 00:03
Medlem
Treehorns avatar
Ja han lär vara rätt dålig, vad jag förståt så har poker mer varit en hobby efter att han cashat in stort på ett dot.com-bolag på 90-talet. Boken är skriven 2005 och mycket har hänt efter det så därför skulle jag välja något annat. Haringtons är relativt ny och har får bra recensioner vad jag vet.
Citera
2011-01-06, 00:16
Medlem
skaruhaenglasss avatar
alltså, han har varit vid finalbordet i WSOP flera gånger och har vunnit WPT, över 2mill$ i live turre vinster och är ju brutalt aktiv fortfarande.. Så dålig är han ju verkligen inte. Och poker har varit (är) mycket mer än en hobby.
Jag köper det med att boken kanske är lite ouppdaterad eftersom den skrev 05.
Citera
2011-01-07, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skaruhaenglass
alltså, han har varit vid finalbordet i WSOP flera gånger och har vunnit WPT, över 2mill$ i live turre vinster och är ju brutalt aktiv fortfarande.. Så dålig är han ju verkligen inte. Och poker har varit (är) mycket mer än en hobby.

Som jag förstod spelade du online och då måste jag bara fråga dig, varför ens fundera på att köpa en bok som är skriven år 2005 om inte tidigare samt att mannen som skrev boken bara spelar Live?

Does not make sence ^^
Citera
2011-01-07, 17:38
Medlem
skaruhaenglasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MongoTroll
Som jag förstod spelade du online och då måste jag bara fråga dig, varför ens fundera på att köpa en bok som är skriven år 2005 om inte tidigare samt att mannen som skrev boken bara spelar Live?

Does not make sence ^^

haha... jag vet. It doesnt make sense indeed..

Har du några andra bra tips?
Citera
2011-01-08, 09:39
Medlem
mrf00ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skaruhaenglass

Han är absolut inte en dålig pokerspelare. Men om du som spelar online på lägre nivåer vill ha hjälp, så borde du inte läsa en bok utav en kille som aldrig behövt grinda poker. Han verkar dessutom endast spela turneringar.
Citera
2011-01-08, 13:30
Medlem
skaruhaenglasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrf00l
Han är absolut inte en dålig pokerspelare. Men om du som spelar online på lägre nivåer vill ha hjälp, så borde du inte läsa en bok utav en kille som aldrig behövt grinda poker. Han verkar dessutom endast spela turneringar.

Jo jag har förstått det nu. Några andra tips?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in