Citat:
Ursprungligen postat av lazor
Var du ironisk eller ej? Förstår inte!
Det är inte direkt min vardag som känns "keff". Det är känslan som låter typ såhär; "aha, men shit, var det inte mer än detta"? Jag hade förväntat mig att bitarna skulle falla på plats. Lite luddigt uttryckt med vet inte om jag kan förklara bättre.
Jo, det är en sak i min vardag som känns "keff". Det är saken att fritiden ej längre finns. Jag vet inte om jag längre har något som kallas för "fri-tid"? Och vad innebär egentligen det uttrycket, vad definieras som fritid?
Min tes om livet är att det består av tre delar. Arbete, familj och fritid.
Gungar det på ett ben så börjar det gunga i livet, trivs man inte på jobbet så är livet inte i balans. Har man lite fritid - som du skriver om ovan - så är man inte i balans.
Fritiden - som jag ser den - är den du har när du inte arbetar eller sover.
Och livet består ibland i en sortering av just de tre. Du planerar nu - mest antar jag - och ser fram emot en utbildning du ska gå. Och är i ett slags vänteläge.
Du har dessutom nyligen blivit egenboende, ensam. Inom fyra väggar. Även om du kanske inte snackade med pappa eller mamma så var de ju där. Runt dig.
Så. Du har genomgått, som man ska, en omstörtande - ja, faktiskt - förändring i ditt liv.
Då sorterar man. Och undrar.
Du upplever just nu det som kallas att vara människa.