2011-01-06, 10:12
Medlem
klybans avatar
Alla dessa ras kaninuppfödare har ju alltid mängder med kaniner över som inte håller måttet.
Bara hör med någon av dom.
Kan man tänka sig göra mer själv så kan jag tänka mig att det blir billigare.

Vi hade massor av kaniner över när morsan körde såna.
Så har ätit allt mellan himmel och jord när det kommer till kanin.
Favoriten var faktiskt grillade revbensspjäll och sitta skava på dom där godbitarna och leta kött, och leta fick man
Citera
2011-01-06, 12:54
Medlem
Grodaifickans avatar
Finns nere i hötorgshallen.
Citera
2011-01-06, 18:45
Medlem
156.Thelemas avatar
Hör kanin till de djur man får avliva själv?
Citera
2011-01-06, 19:27
Medlem
Varför inte bara kila ner på närmsta djuraffär och köpa ett par kaniner?

Sen dödar du dom enligt följande video http://www.youtube.com/watch?v=k8qMr7Js8e0
Citera
2011-01-06, 19:34
Medlem
NiCrues avatar
Varför inte göra det enkelt?
Åk till närmaste kaningård.

Till Vreta, t.ex. http://www.vretakaningard.se/index.p...&id=1&Itemid=2
Citera
2012-08-30, 10:33
Medlem
rokymontain3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiCrue
Varför inte göra det enkelt?
Åk till närmaste kaningård.

Till Vreta, t.ex. http://www.vretakaningard.se/index.p...&id=1&Itemid=2

finns det inga sådana i stockholm?
Citera
2012-08-30, 10:34
Medlem
rokymontain3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodaifickan
Finns nere i hötorgshallen.

jag men det brukar kosta 300 kr typ så finns det inga andra platser i stockholm som är billigare?
Citera
2012-08-30, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HowUdoin
Ja jag undrar var fan man kan köpa kanin? Har testat tidigare i spanien när jag besökte en kompis och det var jävligt gott.

Någon som kan bra recept att laga och var det finns att köpa en saftig kanin?

Jag älskar också kaninkött.
Har en kompis som varje höst, Då dem ofta ätit upp sig och är storvuxna, går runt kring villaområden och "snor" kaniner i olika burar. Dem flesta har inte ens ett lås till sin kaninbur. Alltså väldigt lätt att gå runt med en sportbag och samla på sig. Jag har inte mage att gå runt och sno kaniner från någon stackars 10 årig flicka. Men som sagt, köttet är utmärkt!
Citera
2012-08-31, 13:54
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckliverpool
Jag älskar också kaninkött.
Har en kompis som varje höst, Då dem ofta ätit upp sig och är storvuxna, går runt kring villaområden och "snor" kaniner i olika burar. Dem flesta har inte ens ett lås till sin kaninbur. Alltså väldigt lätt att gå runt med en sportbag och samla på sig. Jag har inte mage att gå runt och sno kaniner från någon stackars 10 årig flicka. Men som sagt, köttet är utmärkt!
Ja det har gjorts här också, alla småflickor tror såklart att deras kanin rymt så inte behöver man oroa sig över att någon letar.
Citera
2012-08-31, 14:25
Medlem
elektronikfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Haha. Jo, men man kan aldrig vara säker.

Tänk bara på att polisen inte ser med blida ögon på galningar som jagar med luftgevär inom stadsplanerat område .

~Paul~
Vem är så dum att h*n jagar kanin inom stadsplanerat område när man kan jaga ute på landet?

Men åter till frågan. Jag bor på Öland o har kontakt med "kaninfarmar" dvs gårdar som föder upp kanin enbart för att senare bli föda till människan. Enl dom är de vilda kaninerna lite väl magra för att bli bra mat. En kanin bör helst "övergödas" för att bli god på tallriken. Finns bl a en kaninfarm här på Öland som säljer rökt kanin på postorder över hela landet.

Kanin o i synnerhet rökt kanin är supergott!
Citera
2012-08-31, 14:41
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elektronikfreak
Vem är så dum att h*n jagar kanin inom stadsplanerat område när man kan jaga ute på landet?
Du skulle bli förvånad .

~Paul~
Citera
2012-08-31, 15:05
Medlem
elektronikfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Du skulle bli förvånad .

~Paul~
Jag syftade mest på att jaga för att äta. Inte för att jaga för att kaninerna gräver upp villaägarnas trädgårdar. Därför det är ju ett helt annat problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in